• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Transparanta plastsidor

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Hej Kamrater!
Jag såg en HB på Eriksöre(kroppkaksträffen) som hade transparanta sidor att fästa i markisarmarna, verkar bra tycker jag. Frågade på Caravanhallen om dom visste vem som säljer dessa. Det har vi aldrig hört talas om sa man där!
Tacksam för tips om var jag kan komma över 2 st till nästa säsong. Nu är det bara slut kvar och HB ska in under tak ren och fin,tankarna tomma och även truman. Tack för i år och på återeende i vår på vägarna igen.
mvh
Roffe/Calleinvierno

I

Iveco 35

Guest
Sv: Transparanta plastsidor

Hej. Om du kontaktar HBK 3776 så kan du nog få tipps om var han har köpt dessa. Mvh. Olle.:yes:

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Hej. Om du kontaktar HBK 3776 så kan du nog få tipps om var han har köpt dessa. Mvh. Olle.:yes:

Kan inte vi andra också få veta lite´ mer om dessa plastsidor?

I

Iveco 35

Guest

Roffe delar säkert med sig när han fått mer kött på benen.:yes:

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Ett tips kan vara att ringa en kapellmakare, dom kommer och gör mallar på sidorna, eftersom det är raka bitar så tror jag inte det blir särskilt dyrt.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Till framsidan fick jag tipset av Frankia att ta ett duschdraperi och vända upp och ner = öglorna till "jordspettena" och sy i en tunn kabel som man sedan kan dra i maskisens spår .

Sen om man vill ha transparent eller lite färgat är ju up till var och en eller varför inte ett par av varje för när solen ligger på kanske man vill ha lite skugga .

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Hej!
Jag kommer självklart att vidarebefodra de uppgifter jag får, Som jag fattade så var det speciella stänger att fästa i ändarna på markisfästet och ute vid ändarna på markisen.
Ett kraftigt plastmaterial ganska tjockt och såg jättebra ut Vi hörs
Roffe

Toppen