• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Transcom telefonförsäljare om pensionen , grrr

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Det var en kille som ringde från Transcom på 033-7846031 och ville hjälpa men med mitt pensionsval och det var bara en avgift på 695:-/år och allt skulle bli så bra och bla bla bla osv ...
Jag sa till honom att jag inte var intresserad och han blev så sur och sne : Att jag inte var mera rädd om mina pensionspengar och inte brydde mej sa han och babblade på .
Jag snäste sedan av honom och frågade varför han inte lyssnade på dom han ringer och accepterar detta .
Har dom något huvudkontor eller var 17 kan man få tag på deras "säljledare" ?

Någon mera som blivit uppringd av dom ?

Senast ändrad:

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: Transcom telefonförsäljare om pensionen , grrr

Ett företag i Kinnevikkoncernen. Här finns en lista på deras ledningsgrupp Transcom - Ledningsgruppen
Pensionsmyndigheten har tidigare under hösten 2011 och vinter 2012 gått ut med varningar för dessa företag som vill hjälpa oss att få mer pensionspengar. Jag vet att jag läst varningen på PPM:s hemsida men jag kan inte hitta den just nu. Dom som hittentils tjänat bäst på dett är dessa företag. Så lägg på luren och spara pengarna till husbilslivet istället

Mvh
larsemil

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej Bengt_Åke
Ett annat sätt att bli av med inte bara dessa pensionssäljare utan även resten av påringarna, skräppost, mm;

1) Du anmäler dig till "Nix Tfn-Försäljning" via www.nix.nu/ och
2) Och motsv till "Nix Brevlådereklam" via www.reklamfritt.se (och blir gratis medlem ... )!

Så blir dina plågoandar åtm färre och lätthanterligare.
/ Bengt

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Här är ett alternativ.. länka över till barnbarnen
Från min svärson över Facebook
"Ha! telefonförsäljare äkta er! Tyra (4 år) svarade i telefon när jag bytte blöja på Ella. Försäljaren var chanslös när 1000 frågor började... Vad jag kunde uttyda från skötbordet så hette försäljaren Elin, men inte samma Elin som på pappas jobb eller på dagis, hon var 20-någonting gammal och jag tror att hon bodde i Lund... Ja, ja, när jag till slut fick tag i telefonen så hade hon gett upp !!!":D

F

F.d. 9058

Guest

Vi är med i Nix, skall uppdateras vart annat år tror jag. Ändå ringer en del och vi har nu en ramsa som vi går efter, den de frågar efter, är alltid i Australien och kommer hem om sex månader, korta samtal jag lovar. Vi har kört detta i två år.

D

Deleted member 11118

Guest

Telefonförsäljare är lätta bli av med, man lägger på luren när man förklarat man inte är intresserad.

En gång ringde en säljare och ville sälja ett telefonabonnemang, han sa han kunde sänka min kostnad ganska rejält. Trevligt sa jag, men hur kan du veta hur mycket jag betalar, sa jag. Jag kan sänka din kostnad mot vad du betalar idag, sa han igen. Bra sa jag, då kan du ge mej 10 kr för vart samtal jag ringer för jag har tjänstetelefon både på mobil och hemma, och betalat noll kronor, måste ha det i mitt jobb, sa jag. Han la snabbt på och ingen från det bolaget har någonsin ringt. Jag ljög inte för jag hade det så då.

Jag är också Nixad

frulli

FD HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022

Förstår inte problemet med telefonförsäljare.
Alla har väl,eller borde ha,s.k nummerpresentation i sitt abonnemang.
Telemarketingbolag är skyldiga att visa nummer de ringer ifrån.
Det är väldigt lätt att identifiera telefonnummer från dessa bolag.Ser inte ut som om
moster Hilda ringer.
Så.... ge f-n i att svara.Dom brukar ringa max 3 signaler.

Ulf Lindström

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Var litt plaget på mobiltelefonen av Norstat.se, og disse er untatt fra nix!
Løsningen var å bruke telefonens adresseliste og direkte vidrekobling til svarer.
Har ikke hørt et ringesignal og på svareren legger de ikke igjen beskjed :D.
Ser i loggen på telefonen at de har forsøkt mange ganger etter at jeg la inn vidrekoblingen, men etter endel dager ble det slutt på oppringingen.

I Norge hadde vi mobilabo som i praksis ble gratis, vi ringte ikke nok til at vi ble fakturert. En selger som ringte med tilbud om lavere regning ville ikke fortelle hvor mye de betalte pr. mnd i og med mitt nåværende kostet null kr.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det finns även appar som automatiskt filtrerar bort oönskade samtal, tex "Vemringde" och "Truecaller". Där ligger f.n. flera hundra nummer som blockeras, man kan även lägga in egna.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

TrueCaller är mycket bra.

//Tommy

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Jag hade i julas ett samtal om dagen från telefonförsäljare
och då är vi i Spanien , Ett mail till min telefonoperatör löste
i stort sett alla..Nåt enstaka slipper igenom, men nu är det kanske varannan månad.
Enkelt o kostnadsfritt:)
Mvh
Gun

Toppen