• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tranor!

F

F.d. 55554

Guest
I dag passerade en flock tranor Helsingborg på väg söderut,
tyvärr så kommer vi inte att följa efter.
Känns lite vemodigt. :yes:

MEN, det är vårt eget val.

Jojje

F

F.d. 55488

Guest
Sv: Tranor!

Ja vi önskar tranorna lycka till på färden och väntar med spänning på deras återkomst till våren. Vi har full förståelse för deras flytt i detta sura "höstavär" över Skåne. / Fy och Bi :):)

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Flög förbi en skränande flock här längst ner i sydväst när jag krattade löv. Hade gärna rullat söderöver nu, men jag lovade dem att komma efter om ett par veckor ;) :D

F

Frudden

Guest

Jag var ute på Mälaröarna idag när ett streck på 82 tranor passerade i snyggt hållen V-formation på väg söderut.

// Fredrik W

Bilagor

• IMG_2566.jpg
    IMG_2566.jpg
    1,2 MB · Visningar: 2

Rolf bagaren

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
13692
Medlemskap
2025

Jag och en komps är på Hallands Väderö och skådar fågel, dock utan husbil. Idag passerade nästan 2500 tranor över ön på väg mot Spanien och Portugal där de övervintrar, precis som många av HBK:arna....:yes:

Ubbis

HBK Medlem
Kommun
Onsala
HBK-Nr
14448
Medlemskap
2025

Hej
Hur låter tranor? såg en flock idag som jag trodde var canadagäss som skränade väldigt. Sen fick jag se några större rovfåglar som flög runt och närmade sig flocken. Undrar vad som pågick. Detta var i Varberg.

Toppen