• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tranor

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Jo just nu passerade där Ca: ett hundratal Tranor här ovanför, sammanlagt i dag "minst" 500 st på väg söderut!
Hur ser det ut i övriga Sverige?
Mvh.

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Tranor

Här i Oskarshamn har det flugit över många stråk av tranor under dagen. Jag har inte sett alla, en del har jag bara hört i skyn. Undrar om de ska samlas på Ölands södra udde för vidare resa till varmare länder. Man blir lite avundsjuk för att man inte kan göra sällskap med dem.

Det känns lite tragiskt för nu är det höst. Tacka vet jag när de kommer på våren.

//Anitha.

C

cheetah1

Guest

Ja, hösten är onekligen "fel årstid". Längtar redan till våren. :(

F

F.d. 1286

Guest

I Västmanland och hos oss utanför Sala samlas just nu tranorna och äter spillsäd innan resan mot Portugal. Vi hinner nog inte ifatt dom för vi åker först om 3 veckor. Tranorna ska inte till Öland, de håller sig över land så mycket de kan och följer vattendragen.

F

F.d. 24356

Guest

Då skall jag hålla ögon öppna ett tag för att se om de är på väg ner till mig. Såg i och för sig några i Nationalparken Kapacki Rit i Slavonien för några dagar sedan med de har nog hängt där hela sommaren. Säkert fler på väg norrifrån

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Jo det dröjer nog något innan Tranorna är i Italien, dom jag såg sträcka
söderut i dag kunde med lite tur kanske sträcka till Ruygen (ursäkta stavningen) i Tyskland, vem vet.
Mvh."Ps" hur får jag till ett Tyskt Y, U m. 2 prickar över"Ds"

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

trykk först på tasten til høyre for Å og deretter på U ü tastet ¨u for denne varinaten trykket jeg på ordskiller melom disse to tastetrykkene. Trikset fungerer på Norsk, Svensk og Dansk tastatur på windows og nå bruker jeg et usb tastatur på en android platta :D:D

F

F.d. 53133

Guest

Mer än hundra på väg söderut över Vemmentorpasjön.... samma gäng brukar komma i april på väg till Hornborgaträffen ;-)

Bilagor

• 2012-09-24 12.35.39.jpg
    2012-09-24 12.35.39.jpg
    35,8 KB · Visningar: 9
Toppen