• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tranemo Fiskekamp Varning, Tack Norge

F

F.d. 51491

Guest
Skulle övernatta på Tranemo Fiskecamp, östra parkeringen, har övernattat där förut men aldrig kört längst in på parkeringen. Nu var det ganska många husbilsekipage på parkeringen och något glesare med bilar längre in, så jag körde in och skulle köra över en yta med bara sand ( ingen vegetation som gräs eller liknande ) det sa bara plopp - hela husbilens front och till mitten på bilen stod med en gång på chassit. Jag klev ut för att se eländet, då kommer det fram en Norrman och erbjuder sin hjälp med en gång, han har 4 brädlappar och 2 st halkmattor, han erbjuder dem till mig och jag tackar tacksamt. Med gemensamma krafter efter 1 tim arbete så står bilen på fast mark och jag är evigt tacksam till min Nordiske granne Hymer reg No XV59042. läser du detta TACK!!!!! ( Alla svenska husbilskamrater höll sig utom synhåll ) Norrmannen sade att han stått där flera gånger och att bärgningskåren är därminst 1 ggr, per vecka och drar upp folk ur kvicksanden. Vägverket som står för parkeringen borde åtgärda detta omgående, eller åtminstone skylta att parkeringen består av kvicksand på vissa områden. Annars är det en toppenparkering att övernatta på. Ännu en gång TACK XV59042.
MVH Christian W/Niesman-Bischoff

T

Teddi

Guest
Sv: Tranemo Fiskekamp Varning, Tack Norge

hej,,slutade våran resa där för nån månad sedan,,tror inte att vi kan begära nåt av vägverket,,rastplatsen är utanför detta kvicksandsområde,,däremot fick ja information om överfull-container,,skräp överallt,,

för min egen del kommer ja inte att bli de minsta förvånad om de finns en grind där nästa år,,

nyheter som kom i samband med detta,, vi väntar ock ser,,,teddi,,

Toppen