F
F.d. 51491
Guest
Skulle övernatta på Tranemo Fiskecamp, östra parkeringen, har övernattat där förut men aldrig kört längst in på parkeringen. Nu var det ganska många husbilsekipage på parkeringen och något glesare med bilar längre in, så jag körde in och skulle köra över en yta med bara sand ( ingen vegetation som gräs eller liknande ) det sa bara plopp - hela husbilens front och till mitten på bilen stod med en gång på chassit. Jag klev ut för att se eländet, då kommer det fram en Norrman och erbjuder sin hjälp med en gång, han har 4 brädlappar och 2 st halkmattor, han erbjuder dem till mig och jag tackar tacksamt. Med gemensamma krafter efter 1 tim arbete så står bilen på fast mark och jag är evigt tacksam till min Nordiske granne Hymer reg No XV59042. läser du detta TACK!!!!! ( Alla svenska husbilskamrater höll sig utom synhåll ) Norrmannen sade att han stått där flera gånger och att bärgningskåren är därminst 1 ggr, per vecka och drar upp folk ur kvicksanden. Vägverket som står för parkeringen borde åtgärda detta omgående, eller åtminstone skylta att parkeringen består av kvicksand på vissa områden. Annars är det en toppenparkering att övernatta på. Ännu en gång TACK XV59042.
MVH Christian W/Niesman-Bischoff
MVH Christian W/Niesman-Bischoff