• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trandans och Bugg!

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025
När vi nu ska åka och bugga tillsammans med Lasse o Emma och er andra i Mariestad nästa helg. Tänkte vi passa på att åka till Hornborgarsjön innan och titta på trandansen. Undrar bara om någon vet, om tranorna ff är kvar där nästa vecka eller om dom har flyttat på sig? Inga garantier finns förståss men jag vet inget om hur tranorna flyttar sig osv.

S

StorDansk

Guest
Sv: Trandans och Bugg!

Hej Jakob o Yvonne,
dagens antal 12,200 men det minskar redan, om ni följer länken nedan dag för dag ser ni räkninen redovisad, det finns även ett antal webkameror utplacerade, där kan ni dagtid få en liten uppfattning om läget.

Hornborgasjön - Hornborgasjön

F

F.d. 2692

Guest

Jag var där i söndags och då var där drygt 14.000. Tillräckligt många, man hinner inte hälsa på alla. :D:D

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

En drastisk minskning till 12200 igår.
Vi åker upp idag och fotar lite, hoppas det är några kvar tills ikväll!

/Ludde

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025

Vi hoppas att några dröjer sig kvar tills d 14-15:e då vi dyker upp. Ställplats finns väl någonstans kan jag tro eller är det camping som gäller där, någon som vet?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Har precis anlänt till Trandansen. Vi står på den norra lilla parkeringen närmast besökcentrat. Här är glest med husbilar, men däruppe på den södra parkeringen på kullen var det fullt.
Det blåser en del fortfarande men det är nog på väg att mojna nu, hoppas på lite bilder ikväll, om inte annat blir det iallafall bilder i morn bitti!

/Ludde

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Har precis anlänt till Trandansen. Vi står på den norra lilla parkeringen närmast besökcentrat. Här är glest med husbilar, men däruppe på den södra parkeringen på kullen var det fullt.
Det blåser en del fortfarande men det är nog på väg att mojna nu, hoppas på lite bilder ikväll, om inte annat blir det iallafall bilder i morn bitti!

/Ludde

Såg er leta plats när vi smög förbi.
Vi stannade som vanligt inte, utan fortsatte upp till Utsikten på Kinnekulle.
Här blåser det också en del, men vi slipper skriket från tranorna.

S

StorDansk

Guest

Ser med stor spänning fram mot dina bilder Ludde, hinner inte själv åka dit i år.
Skickar med en lite misslyckad bild från förra året.

Bilagor

• dans.jpg
    dans.jpg
    44,8 KB · Visningar: 2

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025

Igår kväll anlände vi till Trandansens parkering på höjden och tranorna hade redan börjat flyttat sig för att sova, 7300 var det räknat till då. Idag vaknar vi upp och har en jättefin utsikt över sjön o har tranornas inflygning precis ovanför oss. Antalet har redan minskat till 6600 st idag. Tycker det är imponerande att se så många fåglar på en o samma gång o kan bara tänka mig hur det var när det var som mest! Snart ska vi gå ut igen o se hur dom bär sig åt på dansen, kanske några steg som vi kan använda på buggkursen i morgon:spinny:

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025
Sv: Trandans och MariestadsBugg!

1000 Tack Emma Lasse Jocke för en jätte trevlig helg som ni hade ordnat. Toppen fint ställe att få vara på.
Ja tranornas dans o våran bugg hade inte mycket gemensamt men titta på den här bilden av mig så ...... det var när vi skulle twista!!!
Vill tacka Jocke än en gång för att du tog hand om min mor (83 år) på ett sådant gulligt vis, inte alltid så lätt när man inte hör riktigt och ska lära sig något man inte har gjort tidigare. Hon tyckte även det var roligt att köra Segway!!
Tack till alla er andra dansande Hbk:are som var där och hade roligt.

Bilagor

• Tranor o MariestadsBugg 2011 150.JPG
    Tranor o MariestadsBugg 2011 150.JPG
    2,9 MB · Visningar: 1
  • Tranor o MariestadsBugg 2011 332.JPG
    Tranor o MariestadsBugg 2011 332.JPG
    895,9 KB · Visningar: 1
  • Tranor o MariestadsBugg 2011 290.JPG
    Tranor o MariestadsBugg 2011 290.JPG
    3,2 MB · Visningar: 2
  • mobilbilder 083.JPG
    mobilbilder 083.JPG