M
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det översta märket betyder: "Förbud mot trafik med annat motordrivet fordon än moped klass II"
Alltså är det fritt fram för hästen med högt och tungt hölass.
Hittade denna skylten vid ställplatsen i Borgholm.
Om man läser den övre delen så tolkar jag den så här:
"Parkering för husbilar, men kl 16-11 alla dagar är det avgift som betalas i P-automat."
Så fungerar det överallt på andra parkeringsplatser.
Sedan kommer motstridigt "förbjudet att parkera 11-16 alla dagar". Om det sedan varit en skylt med EJ överstruken husvagn på så hade det ju betytt - "Gäller husvagn", men nu är den ju överstruken och borde då betyda "Gäller inte husvagnar"
Nu tror jag mig veta att det menas att man inte får stå där mellan 11 och 16 och husvagnar får aldrig parkera.
F-n! Ska ska man behöva stanna och tänka för att förstå vad som menas?? Det underlättar inte när det står minst 25 husbilar parkerade vid 2 tiden på dagen. De har tydligen inte sett de undre tavlorna.
De nedre skyltarna kan vi tacka campingägarna för! Tror inte att trafikverket skulle godkänna denna kombinationen.
/Tommy L