• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trafikinfo

F

F.d. 52927

Guest
Har just kommit hem från en resa till Spanien. I Frankrike såg vi ett flertal gånger en tilläggsskylt som jag inte fattar vad den betyder. Det står Bis. Den är liten och svart med gul text, men det kan variera, ibland gul med svart text. Är det någon som är mer hemma på trafikskyltar än jag och min fru? Jag kommer inte ihåg om vi sett den i Tyskland o Spanien också.

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025
Sv: Trafikinfo

BIS är ett tillägg till t ex ett vägnummer eller ett husnummer. Något i stil med att man har husnummer 12A, 12B osv i sverige.
/Boo

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Det är en tilläggsskylt för tyngre trafik/större bilar som leder trafiken runt städer o byar på större vägar/gator så de slipper trafik genom dem.
Fortsätter man rakt igenom så dyker det ofta upp 3,5 t förbudsskyltar.

F

F.d. 58674

Guest

Bisvägar är alternativa vägar, oftast med mindre lastbilstrafik.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

U (Umleitung) skiltene i Tyskland er forhåndsskiltet omkjøringsruter først for autobahn, men det finnes også for Bundesstrasse. Når de tas i bruk kommer det skillt om hvilken Unummer som skal brukes.

Toppen