• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trafikförsäkringsreformens steg 2

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Trafikförsäkringsreformens steg 2

Alla har vi vår tro och politik ska vi inte diskutera här, vi är en opolitisk klubb och ska så förbli förhoppningsvis. Jag har varit politiskt aktiv för många år sedan men slutade på grund av att jag hade aldrig kunnat tänka mej att det fanns så många tomhylsor med minoritestänkande under ett och samma tak. Alla ville trycka på sina idéer på andra människor och därmed kunna lyfta en mycket fet lön utan att vara närvarande ungefär.. Nej du, hög tid att dra upp rullgardinen och se att det du ser är verkligheten!

F

F.d. 14038

Guest

Låt inte detta bli en politisk fråga, det spelar ingen som helst roll vilka som sitter i regeringsställning. Jag tror inte att det skulle sett anorlunda ut med en röd regering som härskar ihop med miljöpartiet, snarare tvärt om.
Därmed inte sagt att jag är nöjd med denna regerings sätt att styra, låt oss påverka alla partier oavsett färg ty detta är för jävl-igt.:confused: :confused: :confused:

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Allt är till sist ett nollsummespel. Det man förlorar på karusellen... osv. Samhället får bestämma sig vad man ansvarar för eller inte. Sen får vi dödliga (politiker undantagna) rätta oss därefter :cool:

F

F.d. 6238

Guest

Skulle egentligen inte kommentera detta men jag kunde inte låta bli.

Det var ju så att i många år så fanns det något som kallades för "Taxfree"

Jag jobbade på Stena Line i många år och vi "slogs för att överleva"

Vi var nere i Bryssel och demonstrerade för att den "Svenska modellen " skulle få leva kvar.
Emellertid så röstade man för att "Taxfree" skulle försvinna. Skälet som dom nämnde var väl -- om jag kommer ihåg rätt-- att man skulle inte kunna leva och driva ett rederi med detta som huvudinkomst.
Man kan ha vilka åsikter som helst om detta.

Men nu till poängen! Vad blev resultatet!
Jo, man avskaffade TAXFREE för alla medborgare i Sverige och andra länder, med undantag av våra kända POLITIKER.
Dom har en egen Taxfreebutik i Bryssel där dom kan handla sina % till sig själva.
Vad lär man sig av detta????? (Tänker kanske på vad som händer om vi byter regering= INGENTING"

Detta inlägg kommer antagligen att raderas
:confused:

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024

Jag har inga sypunkter vilket parti man sympatiserar med, Jag tycker vi ska försöka påverka alla politiker oavsätt färg. Det är väll politik vi håller på med nu när vi diskuterar samhällsfrågor som förändringar av försäkringssystem mm. Jag tror fortfarande att det har betydelse vem som sitter i regering/Riksdag annars kan vi lägga ner.
Jag har full respekt för att en del tycker att trafikförsäkringskatten är ett bra sätt att finansiera kostnaden för trafikskador istället för att alla är med och finansierar den.

Senast ändrad:
Toppen