• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trött på oredan i garaget

Krister_L

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
29450
Medlemskap
2024
Snygg och praktisk lösning, Kåraboda. Kommer nog att fixa till något liknande själv, jag gillar att ha ordning och reda bland mina prylar, dessutom vill jag kunna hitta rätt pryl i bäcksvart mörker utan ficklampa, precis som i min datorväska.
// Krister
 
F

F.d. 58689

Guest
Min tanke var att visa hur jag tänkte lösa min garageinredning steg för steg genom projektet. Kan ju vara så att någon byggt något liknande eller att någon inspireras att bygga i samma material. Jag har länge sökt den optimala inredningen utan att lyckas, därför bestämde jag mig för att skapa den för mig bästa lösningen. Vi har våra tankar och behov vad som bör finnas med på våra resor, alla har sina egna behov. Jag är tacksam för tips och erfarenheter men vad var och en behöver på sina resor måste vara upp till var och en. Är det ok att vi håller oss till själva bygget och materialet.
Det finns nog lika många lösningar på garageinredning, som det finns husbilsägare!
Vi är alla olika, har olika preferenser och olika behov.
:msn_thumbup: Väldigt gediget och bra bygge du gjort. Mycket imponerad och liite avundsjuk!! ;)
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Det ser väldigt proffsigt ut. Jag vill beställa och bygga ett liknande. Ser på första bilden var du beställde det ifrån, men det vore intressant om du ville berätta vilka dimensioner etc du valde. Samt om det känns stabilt nu när du lastat på lite prylar.
 

Kåraboda

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Olofström
HBK-Nr
23447
Medlemskap
2024
Använde item engineeringtool för att rita och skapa kaplista. Sen beställde jag färdigkapade längder enligt ritning. Använde mig av 30x30 light profiler. Skenan jag använt har ett självstängande system i bottenläge. Har inte kört omkring på dåliga vägar ännu men det känns väldigt stabilt, i och med att hela konstruktionen ( hela garagets bredd) är i ett stycke blir den ganska självbärande.
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Tackar för infon :)
En följdfråga. Är skenorna låsbara? Eller finns det risk att de kommer att slå på insidan av luckorna vid färd? (Kanske "självstängande" var en typ av låsning)
 

Kåraboda

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Olofström
HBK-Nr
23447
Medlemskap
2024
Tackar för infon :)
En följdfråga. Är skenorna låsbara? Eller finns det risk att de kommer att slå på insidan av luckorna vid färd? (Kanske "självstängande" var en typ av låsning)
rätt uppfattat, de kräver lite kraft i början men om den kraften räcker för att hålla dem på plats vet jag inte ännu men det tror jag
 

PKo54

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Svenljunga
HBK-Nr
28273
Medlemskap
2023
Min tanke var att visa hur jag tänkte lösa min garageinredning steg för steg genom projektet. Kan ju vara så att någon byggt något liknande eller att någon inspireras att bygga i samma material. Jag har länge sökt den optimala inredningen utan att lyckas, därför bestämde jag mig för att skapa den för mig bästa lösningen. Vi har våra tankar och behov vad som bör finnas med på våra resor, alla har sina egna behov. Jag är tacksam för tips och erfarenheter men vad var och en behöver på sina resor måste vara upp till var och en. Är det ok att vi håller oss till själva bygget och materialet.
Kloka ord! Tack för ditt/dina inlägg gällande garageinredningen som gav inspiration. Vi har en ingång till garaget vilket med stigande ålder och minskad rörlighet skapat behov av nytänk för att komma åt garaget på ett smidigare sätt.
 

Kåraboda

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Olofström
HBK-Nr
23447
Medlemskap
2024
Tackar för infon :)
En följdfråga. Är skenorna låsbara? Eller finns det risk att de kommer att slå på insidan av luckorna vid färd? (Kanske "självstängande" var en typ av låsning)
Tog fasta på risken och köpte rörisolering som skydd mot luckan
 

Bilagor

  • 9722C161-63CC-4B46-A557-DDFF000C8106.jpeg
    9722C161-63CC-4B46-A557-DDFF000C8106.jpeg
    644,7 KB · Visningar: 133
Toppen