• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trött på att betala spotify?

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Trött på att betala spotify?

Gillar du musik? Vill du kunna ladda ner gratis mp3?
Bara idag! Gratis Lyssnings/nedladningsprogram.
Har själv haft betalprogrammet och är mycket nöjd.
Idag skänks det bort gratis, så passa på!

Giveaway of the Day - free licensed software daily. Speed MP3 Downloader 2.2.5.6 - Speed MP3 Downloader is perfect for browsing and downloading your favorite songs across all genres.

gratis[SIZE=+0][SIZE=+0] 30-dagars testversion![/SIZE][/SIZE]

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man kan fortfarande lyssna gratis på Spotify!

10 timmar per månad på datorn.

R

Resenären

Guest

Ja, det är ju förjävligt att behöva betala för musik när man helt enkelt kan stjäla den istället...

Du har aldrig laddat ner från youtube eller spelat in från radion, förstår jag!

Det är skillnad på att kopiera en cd och ladda ner en mp3, ungefär som att spela in från TV eller radio. En kvalitetsfråga.

R

Resenären

Guest

Ja inte vet jag hur du gör Knarrevik, men när jag sitter i bilen och kör, så tycker jag det är bra att ha min favoritmusik på cd eller Usb och lyssna genom radion. Inte sitter jag med datorn i knäet eller med en mp3 spelare i örat ;-)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ja inte vet jag hur du gör Knarrevik, men när jag sitter i bilen och kör, så tycker jag det är bra att ha min favoritmusik på cd eller Usb och lyssna genom radion. Inte sitter jag med datorn i knäet eller med en mp3 spelare i örat ;-)

Koppla mobilen till bilradion antingen med sladd, FM-sändning eller blåtand. Bäst är kanske att fråga ungdomarna, dom vet knappt vad en CD är.

R

Resenären

Guest

Har möjlighet till alla dina förslag, men skulle nog dra mig för det när jag befinner mig utanför Sveriges gränser!

Jag är inte helt obevandrat inom tekniken, eftersom jag jobbat med datorer sen sent v70-tal och fram till pensionen :snow-icon:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har möjlighet till alla dina förslag, men skulle nog dra mig för det när jag befinner mig utanför Sveriges gränser!

När jag inte har tillgång till Spotify eller Wimp via 3G eller WiFi kan jag lyssna på mina mp3-låtar nedladdade från LegalSounds. Där kostar en låt 9 cent och ett helt album ca 1 $. Numera blir det mest klassiskt, tål inte skrammel och skrik längre. Fast den senaste var faktiskt Bublés julsånger med 320-kvalitet.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

:wink:
När jag inte har tillgång till Spotify eller Wimp via 3G eller WiFi kan jag lyssna på mina mp3-låtar nedladdade från LegalSounds.

LegalSounds är en rysk tjänst som inte betalar royaltys till artister, Den skall man passa sig för. Kvaliteten på rippningen är mycket dålig. Fråga ungdomarna .

/Bosse

Gott Nytt År!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har hört att LS betalar numera men jag undrar om Spotify betalar för alla gratisabonnemng?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag tycker Spotify är för dyrt att ha abonnemang hos, istället köper jag de låtar jag vill ha på Spotify och lägger över dom på USB. Man kan få musiken billigare om man köper fler samtidigt.
Hade dom istället tagit ca 20-30 kr/mån för ett abonnemang, hade dom fått mångfalt med fler kunder.

Ludde

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Från och med 24 april 2010 så kan man även lyssna på låtar som man har lagrade på sin egen dator. Man kan även lägga till låtarna i spellistor. Om man delar en spellista med någon låt man har sparad på datorn så kommer inte andra användare lyssna på dem, utan då måste de också ha låten lagrad på datorn.

Den 5 maj 2011 införde Spotify en begränsning för alla gratisanvändare till 10 timmar musik per månad och varje låt kan bara lyssnas fem gånger.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Den 5 maj 2011 införde Spotify en begränsning för alla gratisanvändare till 10 timmar musik per månad och varje låt kan bara lyssnas fem gånger.

Har brännt över hela skivsamlingen på cd med en digital skivspelare från Numark.
Jag har musik för resten av livet och har betalt för den . Det känns bra.
All ny musik som kommer skvalar vi på Radio 365 en Internetradiostation i USA med all musik man kan tänka sig.
Nu börjar hummern bli klar så jag måste ta hand om den. Skål!!:msn_drink:

/Bosse

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Från och med 24 april 2010 så kan man även lyssna på låtar som man har lagrade på sin egen dator. Man kan även lägga till låtarna i spellistor. Om man delar en spellista med någon låt man har sparad på datorn så kommer inte andra användare lyssna på dem, utan då måste de också ha låten lagrad på datorn.

Hej Knarrevik, vet du om begränsningen av fem gånger per låt gäller för alltid, eller kan man lyssna på den fem gånger igen varje ny månad?

/Ludde

Toppen