• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tröga Byråkrater.

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Blev uppringd i dag av en byråkrat från skatteverket som undrade var jag skulle mantalskriva mej eftersom jag bor i min husbil. Det skulle vara på det ställe där jag oftast befinner mej. Ville även veta hur ofta jag hämtade min post som jag adresserat till mina föräldrar. Jag tyckte att det passade bra att mantalskriva mej på det ställe där jag hyr elstolpe och hon ville då veta vem hyresvärden var och hur ofta jag står där. Svarade att jag valt att bo i husbilen just för att kunna variera var jag vill befinna mig just för tillfället samt har en adress dit min post går och finns tillgänglig på mobiltelefon dygnets alla timmar om det är så viktigt för skatteverket att veta var jag befinner mej. OBS Har jobbat och aldrig misskött några betalningar och skattat alla kronor jag intjänat hittils under mitt sextioåriga liv. Ska man måste känna sig som en bov bara för att man valt att bo i sin husbil??? Häggen i Umeå

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: Tröga Byråkrater.

Se det positiva i situationen, om du kan välja ort välj då en plats där kommunalskatten är låg, det kan väl inte vara fel (ger några kr per hundralapp mindre i skatt vid val av rätt ort för beskattning)! Var du sen i verkligheten finns är ju en annan sak - okontrollerbar.

Det kan också vara bra att ha valt rätt ort då man ex försäkrar husbilen, mmm!
/ Ha de bra och utnyttja dom fördelar du kan få med ditt flyttbara boende!

PS de är inte tröga bara nitiska och håller reda på vem som skall få just din kommunalskatt!

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Tröga Byråkrater.

Säg till byråkraten att du är den mesta tiden i Kina och att posten hämtas vart annat år
:twitcy:
Myndigheternas uppgift är at hålla reda på var slavarna bor :D

Toppen