F
F.d. 1883
Guest
Var runt på mässan och kollade allt som verkade intressant, blev nästan chockad när jag trängde mig ner på sätet i en halvintegrerad Ford!
För det första så var frigången till huvudet ett par mm! min kompis som är över 1.90 kunde inte luta sig tillbaka när han vred upp passagerarsätet mot bodelen!
Om man vid en olycka lyfter från sätet samtidigt som man kastas framåt tills bältet stoppar kroppen så är skallen mosad innan airbagen aktiverats, ett antagande från min sida!
Vidare så tyckte jag att sikten ut genom framrutan var fruktansvärt dålig, på en av bilarna så var det dessutom en original monterad plissègardin vilket gjorde att man fick ännu sämre sikt!, att stanna vid ett rödljus och se när det slår om kan inte vara någon höjdare!
Har förstått att med snurrbar stol så höjs hela härligheten ett antal cm men att det finns en sänkningssats som tar tillbaka stolen till original höjd men nog borde det vara mer frigång för huvudet i en halvintegrerad bil!
Var inne i ett antal nya FIAT och där var det helt annorlunda och mycket mer frigång överallt!, gäller även Renault.
Min kompis fru som var lite intresserad av en halvintegrerad Ford frågade en av säljarna om frigången för huvudet, svaret blev.........kapa benen!
Gissa om han sålde någon bil!
Förövrigt sparade jag en massa pengar, min bil är fruktansvärt bra har jag konstaterat!
För det första så var frigången till huvudet ett par mm! min kompis som är över 1.90 kunde inte luta sig tillbaka när han vred upp passagerarsätet mot bodelen!
Om man vid en olycka lyfter från sätet samtidigt som man kastas framåt tills bältet stoppar kroppen så är skallen mosad innan airbagen aktiverats, ett antagande från min sida!
Vidare så tyckte jag att sikten ut genom framrutan var fruktansvärt dålig, på en av bilarna så var det dessutom en original monterad plissègardin vilket gjorde att man fick ännu sämre sikt!, att stanna vid ett rödljus och se när det slår om kan inte vara någon höjdare!
Har förstått att med snurrbar stol så höjs hela härligheten ett antal cm men att det finns en sänkningssats som tar tillbaka stolen till original höjd men nog borde det vara mer frigång för huvudet i en halvintegrerad bil!
Var inne i ett antal nya FIAT och där var det helt annorlunda och mycket mer frigång överallt!, gäller även Renault.
Min kompis fru som var lite intresserad av en halvintegrerad Ford frågade en av säljarna om frigången för huvudet, svaret blev.........kapa benen!
Gissa om han sålde någon bil!
Förövrigt sparade jag en massa pengar, min bil är fruktansvärt bra har jag konstaterat!