• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tråkigt kundbemötande!!!!

F

F.d. 50195

Guest
Har under en tid varit missnöjd med färskvattenpumpen i husbilen och funderat på att byta till Kamas dubbelpump.
Vid ett tjänstebesök i Eskilstuna kom jag på att jag kunde besöka Tumbo husbilar på vägen hem, ringde för att säkerställa att de hade pumpen hemma, innan jag skulle åka dit.
Pratade med en dam i butiken om dubbelpumpen jag sett i Kamakatalogen.
Damen frågade efter artikelnumret vilket jag naturligtvis saknade kom bara ihåg K06 i art.nr, jag var ju på jobbet som jag meddelade damen, "jag kan inte hjälpa dej om du inte har hela artikelnumret" var det ända snorkiga svaret jag fick.
Bad damen titta i Kamakattalogen, vad jag vet finns det bara en "dubbelpump", men tyvär det gick inte "jag måste ha artikelnumret om jag ska hjälpa dej" var det enda svaret hon upprepade som ett mantra varefter hon bröt samtalet.
Hon är definitivt inte rätt kvinna på rätt plats!!
Köpte pumpen på hemmaplan i stället och nu är det sluthandlat hos tumbo. :(

F

F.d. 58689

Guest
Sv: Tråkigt kundbemötande!!!!

Jag hatar att bli bemött på det sättet...
Som kund vill man känns sig välkommen att handla. Tycker ofta att man märker detta när man tittar på husbilar hos vissa handlare.
När jag och min sambo går och tittar på husbilar så är det sällan vi får hjälp....känns som de tycker vi är för unga för att köpa husbil....men ack så fel...
Vi är inne på vår andra husbil redan....

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, tyvärr många gånger är det väl fel person som har jobbet.
För att vara seriös firma när man vill sälja delar så borde det nog vara en något teknisk person, och som livsuppgift första halvåret av anställning vara tvingad att läsa och lära sig reservdelar och campingprylar på varje död stund och kafferast.

Senast jag hade en riktig Herre min ge.... upplevelse var när jag på en stor tysk byggmarknad fick förklara och lära expediten på verktygsavdelningen, vad en gängtapp är och hur man först borrar och sedan gängar hålet med tappen..........
Dagens goda gärning den dagen :).

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 3959

Guest

Svar på inlägg:

Det är alltid mycket tråkigt när en kund känner sig orätt bemött och vi är de första att beklaga detta som hänt. Vi tackar dig för din åsikt, vilket ger oss en möjlighet att förbättra oss ytterligare i vår profession. Det ger oss också tillfälle att svara på ditt inlägg och en möjlighet att försöka gottgöra dig (se din post kommande dagar). Vi önskar givetvis att du ger vår fina butik en andra chans. Vi förutsätter att det du råkade ut för var undantaget som bekräftar regeln. Vår butik är känd för att ge bra service och ha ett brett sortiment som vi brukar få beröm för.

Jag önskar dig en härlig husbilssommar.

Jan Östling, VD

F

F.d. 50195

Guest

Tack Jan, jag är inte långsint och kommer att besöka er igen så får vi se hur det går.
mvh:)

Toppen