• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trådlös skärm

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Finns det någon här på Hbk som har försökt att "spegla" datorskärmen,? Vad jag förstår så kan man koppla in sin pad/Tablet som en trådlös skärm, för mig hade jag sparat ca 2,5A/tim om jag lyckas med detta.
Det finns ett program som heter Spacedesk som laddas ner på båda enheterna sen kopplas de via wifi.... Nu undrar jag om jag om jag lyckas med detta, kommer jag då att inte kunna koppla mig upp mot nätet, då jag använder mig ju av wifi för skärmen.... någon som har testat ?
 
Senast ändrad:

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
990
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Nej jag har inte testat detta men via wifi kan man ju ha flera "länkar" igång samtidigt, till/från olika IP-adresser.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Funksjonen i Windows heter Remote desktop. Om denne aktiveres så kan en styre pcen fra et program på annen maskin. Brukes i stor utstrekning for drift av windows server. Kun en hake - dette sender også tastatur og musesignaler over klienten.

For kun å overføre bildet til annen skjerm finnes det projeksjon til trådløs skjerm. Dette kan skje over wifi eller blåtann - for en tablet så må en kun finne rett app for å ta imot denne projeksjonen. En kan velge mellom 4 nivåer projeksjon -- en av disse er kun på ekstern skjerm. En annen er samme bilde på begge, tredje er ekstern som utvidelse til hovedskjermen.

10 Best Screen Mirroring Apps For Android And iOS - Easy Tech Trick for noen forslag til løsning.
 

Mr M Johansson

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Stockholm
Hej

Jag använder min iPad som extraskärm till datorn trådlöst. Det fungerar utmärkt. Antingen speglar du eller använder ipaden som utökat skrivbord. Detsamma gör jag med min tv via AppleTV. Skönt när man sitter I bilen och arbetar. Det Kallas för "Sidecar".
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej
Jag fick allt att fungera... Men data skärmen blev så liten på padden att jag fick svårt att se ikonerna.... Sen hackade bilden... Så överföringen var nog inte så snabb.
Just nu får det vara så... Håller på med att uppdatera hela övervaknings systemet med nya HD kameror och en ny HD 12v dvr....
 
Senast ändrad:

Mr M Johansson

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Stockholm
Hej
Jag fick allt att fungera... Men data skärmen blev så liten på padden att jag fick svårt att se ikonerna.... Sen hackade bilden... Så överföringen var nog inte så snabb.
Just nu får det vara så... Håller på med att uppdatera hela övervaknings systemet med nya HD kameror och en ny HD 12v dvr....
Nu blev jag nyfiken. Vad har du för övervakningssystem?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har en 12v DVR 4ch... som startar när jag startar motorn eller bilens larm, sen har jag en 2ch 12v dvr som startar automatisk när motorn stannar eller när jag stänger av larmet.
Men har nu köpt en ny 12v dvr som klarar HD.....

här är min nya dvr


Tyvärr skickade de en B.W dvr så nu får jag vänta på min color dvr....
Sen har jag bytt till denna typ av kamera (star light) som är mycket bättre än de små som de flesta köper till sin bil .....

här är mina nya kamera

 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
1 fram o 1 bak... Sen sitter det 1 i varje blinkers de är riktad bakåt så du ser hela sidan av hb. :spinny:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Peter kan du lägga ut bilder på dina sidomonterade, nyfiken hur du löste detta :)
 
Toppen