• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trådlös backamera

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Ja nu e den monterad men det är skit med mottagningen framme i bilen. Kabeln som är till kameran har tre ledare. Röd + Svart - Vit antenn ?
Kan den vita vara antenn och att det skulle löna sig att prova skarva den in i bilen? Cameran är placerad nere vid nummerplåten och kopplad till backljuset. Bra bild då man tar GPSen med sig i handen och går bakom bilen... men då ser man redan om det är nåt bakom bilen. När man e i bilen så kommer ingen bild..

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Trådlös backamera

Jag köpte förra våren Julas Trådlösa backkamerapaket som då var sänkt till 995 kr.
Själva kameradelen skulle monteras ovanför nummerplåten, men jag fick ingen bra signal fram till förarplatsen, det var oftast myrornas krig på monitorn.

När jag flyttade in kameran och satte den inne i bakfönstret, blev det lite bättre bild, men inte så jag kände att det var till någon nytta, mycket reflexer och begränsat synfält.

Det kamerapaketet lämnade jag tillbaks, men har inte skaffat något annat än.

Jag vet att det finns en annan tråd där någon lyckats med denna kameran och som jag tror dragit in antennen genom bakväggen.

//Tommy

Toppen