• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trätrall i duschen

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Trätrallen i duschen, skall man ta ut den under duschning? Isåfall förstår jag inte meningen med en tung trätrall i solitt trä. // Hälsningar Johan.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Funkar absolut bra det också. Gäller bara att hitta en lämplig bit teakplywood. Inte lätt om man bor utanför Stockholm. Ett båtbyggeri kanske? Eller Pondus på Kungsholmen?
 
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag tänker att en trall ökar belastningen på dushgolvet.

Det verkar osannolikt att trallen ger ett jämt anligg mot golvet, därmed skapas punktbelastningar.
En fot kommer inte skapa så höga punktbelastningar som en träbit som ligger an med någon cm här och där.
Den som vill testa, smörj in trallen undertill med lämplig märkfärg eller motsvarande och se hur anliggningen är.

Jag har pga ovanstående avstått från att ordna en trall, jag har det inte hemma, så varför i husbilen?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.780
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Dette billede er taget da vor husbil var ny

8598_7115498656212.jpg

Som det ses er bilen født med en trærist i en del af bruserummet.

Jeg ser det som en beskyttelse af gulvet i den situation, hvor man træder på gulvet med vanlige sko eller endda med lidt spidse hæle. Skydedøren er kun lukket når bruseren anvendes.

Når vi hver morgen anvender bruseren, så fjerner vi træristen først
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
I vår f.d. Kabe sprack duschgolvet kring avloppet Det var ett ganska vanligt problem. Fick det åtgärdat på garantin. Köpte en teaktrall som fördelade belastningen över hela golvet och det höll sedan. Trallen tog jag ut bara när jag ställde av bilen.
 
Toppen