• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Träffen har börjat

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Nu är vi på plats i Simlångsdalen. Vilket vackert ställe våra värdpar har hittat. Här ska det bli trevligt att tillbiringa helgen tillsamman med trevliga klubbkamrater. Inkörningen började kl. 14.00 och folk håller på att mingla runt och bekanta sig med nya medlemmar och glädjas åt att träffa gammla bekanta igen. Det kommer husbilar hela tiden nu och hör och häpna ett par tältar p g a haveri på husbilen. Just nu kom Kurt B och Monica inrullande. Hej då på ett tag, måste ut och mingla.......

Bilagor

• DSCF0005.JPG
    DSCF0005.JPG
    165,5 KB · Visningar: 14
  • DSCF0006.JPG
    DSCF0006.JPG
    237,1 KB · Visningar: 6

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Träffen har börjat

Några bilder från våra tältande vänner Lennart och Ulla Sigurd HBK 88. Vilka entusiaster. Nöden har ingen lag när man vill träffa trevliga klubbkamrater.

Bilagor

• DSCF0001-2.JPG
    DSCF0001-2.JPG
    44,8 KB · Visningar: 682
  • DSCF0002-2.JPG
    DSCF0002-2.JPG
    36,1 KB · Visningar: 682
  • DSCF0003-2.JPG
    DSCF0003-2.JPG
    39,9 KB · Visningar: 679
F

F.d. 4879

Guest

Ja man skulle ju onekligen velat vara där men tiden räcker inte till allt och dessutom ska man jobba i morgon, man är ju inte anställd.. Swimlongwalley, eller Simlångsdalen som det även heter, är en fint ställe med riktigt fina omgivningar. Ni får ha det så bra där nere allihopa!

Kia och Göran

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

:wink: Hej på er !

Kul att se hur fint ni har det, känns som om vi är med på träffen, vi minglade förbi hos Bigge för en stund sedan.
Hoppas vi får se fler bilder från er.

Hälsa till alla från ett soligt Tyresö, Carina & Gunnar HBK 6 :wink:

F

F.d. 3232

Guest

:yes: :wink: :D Vi från Öland hälsar till i Simlångsdalen Vi tror att vi har bättre väder än ni men det är inte mycket man kan göra åt det . Tycker synd om Ulla och Lennart som tältar. Många hälsningar från HBK 11,12,14.:p :p

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Hej alla i Simlångsdalen. Här kommer en limerick till er.

En tvivelaktig bilmekaniker i Simlångsdalen,
fick frågan varför laddningslampan blivit galen,
Han sa: "Anledningen till att den lyser,
är nog att topplockspackningen pyser",
Numer har han en generator uppstoppad i analen.

Ha en fortsatt trevlig träff !!

Senast ändrad:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

HEJ PÅ ER I SIMLÅNGSDALEN!
Hoppas att Ni har haft en trevlig helg, som vanligt när HBK träffas.
En varm hälsning till Ulla o Lennart . Att komma fast husbilen har
havererat och sova i tält det tycker jag säger allt om denna fina
gemenskap i klubben.
Vi väntar på fler bilder så vi också kan känna oss en smula delaktiga.
Må så gott önskar Gunilla o Egil

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Fredag var det soligt och fint så vi satt/gick ute och minglade mest hela dagen. Några gick sköna promenader i den vackra naturen medan andra passade på att koppla av och mysa.

Vi gick en tipspromenad på eftermiddagen och frågorna var ”jättesvåra”. Det tillkom ytterligare några bilar under dagen och framemot tre-tiden så var alla på plats.

Klockan 18.00 samlades vi alla med våra korgar med tallrikar, glas och bestick. Det blev en tjusig dukning. När vi kom dit så fick vi några gröna ”skynken” att dra över huvudet. Varför har jag ännu inte förstått, men kul såg det ut.

Medan vi väntade på maten blev det prisutdelning på tipspromenaden, Det var tre som hade samma antal rätt så det blev en utslagsfråga. Dom skulle få ut ett så lång ord som möjligt av ett antal slumpmässigt utvalda bokstäver. Det korades efter det en vinnare som fick mottaga det fina första priset.

Maten anlände och under väl ordnade former så ställde vi oss i kö bord efter bord. Det gick mycket smidigt tack vare träffvärdarnas organisationsförmåga. Det smakade mycket bra och vi njöt i fulla drag av både maten och sällskapet.

Som vanligt gick tiden alldeles för fort och det blev dags att säga natti, natti. Vi skildes åt och gick till våra husbilar för att där inta vår nattvila.

Tack för en trevlig dag och kväll.

Eva & Hasse HBK 9

DSCF0002-1.JPG

DSCF0017.JPG

DSCF0026.JPG

DSCF0041.JPG

DSCF0043.JPG

DSCF0069.JPG

DSCF0077.JPG

DSCF0115.JPG

DSCF0136.JPG

Senast ändrad:
F

F.d. 25011

Guest

Nu har vi kommit hem till Växjö efter en mycket trevlig träff.

Ett stort tack till arrangörerna för en mycket trevlig träff, att jag blev trea i yxkastning gjorde inte ont.

Hälsningar
:wub: Lena & Leif:yes:

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er alla.
Vi har nu kommit hem från träffen i Dalen och vi vill tacka Er som arrangerade denna otroligt fina träff. Tack !!!!
Färden hem gick i lugna 80 - 90 och vi var hemma cirka klockan.
När vi kom hem så ringde våran kära Carina nr 6 och frågade hur vi hade haft det. Jag kom då på att det var jag som hade sökt henne för att jag ville ha telenr . till J. Men det fick jag på plats av Leif. Vi ringde då till J och fick kontakt med henne och hon var på Väg.
Vi hade en tävling i att kasta Yxa och den vanns av en otroligt skicklig Skåning. Har glömtihåg hans namn.
Tack Leif för att Du hade beställt sådant fint väder och Tack till alla som Vi inte sa Hej till när Vi åkte. Vill också på att tacka till Eva för hennes roliga berättelser om Resor och Diverse.
Ja man kan ju tro att vi väntar på Oscarsutdelningen när man hör allt detta tackande.
Men det är bättre med 2 tack för mycket än ett tack för lite.
Vi hölsar till Er alla från ett soligt Göteborg.

Lars

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2025

Min fru och jag vill tacka värdparen Kent o Kia , Lheffe o Solveig för en mycket trevlig träff
Till Kurt B vill jag säga att det var jag som blev nr 1 i yxkastninge (Ler lite blygt)
Hälsningar från Anne o Lars HBK 100

F

F.d. 6238

Guest

Hej Kingen . Skulle gärna skicka bilder men jag vet inte hur man gör, hls nr 35

F

F.d. 6238

Guest

Hej Svania. Fick Ni med Husbilen på planet??
Skämt osido. Hej på Er själva och hoppas att Ni har det bra, hälsar nr 35;) :D :D

F

F.d. 24299

Guest

Vi har lagt in lite bilder från träffen i fotogalleriet.

Hälsningar

Thomas och Frances:D

F

F.d. 3445

Guest

Tack till Kia o Kenta och Solveig o Leif för en mycket trevlig helg vid Simlångsgården.
Hälsningar från Gunilla o Henry i Vårgårda.

K

kiakenta 155

Guest

Hejsan alla våra goa husbilsvänner!!!;)

Tack för all uppmuntran vi fått, men ni är också fantastiska som ställer upp med ett så glatt humör hela denna helg.

många kramar från kia och kenta;)

F

F.d. 29763

Guest

Tusen tack Kia,Kenta ,Leif och Solveig!
För en jättetrevlig träff, bra jobbat. Att vi tog hem priser i båda tävlingarna gjorde inte det hela sämre. Träffarna är ett utmärkt sätt att knyta nya kontakter. Vi ser fram mot midsommar i Brösarp:twitcy: :p
Stig & Kristina 344
Jag har bilder men vet inte hur man gör?:mad:

Toppen