• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Träffar på gång ovanför Sundsvall?

M

Mona/Henka

Guest
Jag och min sambo skaffade husbil i höstas. Vi ser framemot att börja använda den mitten av april.
Jag är en ivrig läsare av detta forum. Har läst om alla träffar som är på gång. Tycker det ser väldigt trevligt med dessa träffar som ordnas lite här och var, söder om Stockholm. Men eftersom vi bor uppe i Norra Sverige är det svårt att bara åka ned för en helg.
Därför undrar jag om det inte brukar ordnas några träffar ex. ovan för Sundsvall. Självklar förstår jag att det är lite göra med att ordna sådana träffar. Men kan "sörlänningarna" så borde vi väl vi Norrläningar också kunna ordna träffar, eller hur.
Mona
:mh4::music-icon::msn_plate::msn_drink::msn_sun:

Kjelle & Mimmi

FD HBK Medlem
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
8295
Medlemskap
2021
Sv: Träffar på gång ovanför Sundsvall?

Ordna du så kommer vi gärna om inte annars till surströmmningen, är också ny här men hör och häpna ropade in en husbil på kwd till vad jag tror ett vettigt pris skall ut åka snart längtar!:cool:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Kära Husbilsvänner norr om Uppsala ,visst skulle det vara roligt med en träff norröver. Men någon måste känna sig manad att ta på sig detta med att ordna en träff.
1. Hitta ett lämpligt ställe att stå på. Varför inte fråga på en camping
eller vid en hembyggdsgård.
2. Begränsa till ca 10-15 bilar att börja med.
3. Alla har egen mat och kaffekorg med sig.
4. Inga stora aktiviteter, viktigast att träffas och lära känna varandra.
5. Dom allra flesta i dag klarar en helg utan vatten, tömning,dusch,el.
6. Våga prova, ni kommer att få så trevligt.

Vi åker gärna upp till Sundsvall på träff.

Kanske ses vi hoppas Gunilla.:spinny::spinny::spinny:

M

Mona/Henka

Guest

Ordna du så kommer vi gärna om inte annars till surströmmningen, är också ny här men hör och häpna ropade in en husbil på kwd till vad jag tror ett vettigt pris skall ut åka snart längtar!:cool:

Haha.. Jag hade väntat att jag skulle få det svaret, "ordna du" av någon. ;)
Kjelle/Mimmi Vi kanske få hjälpas åt.
Självklart förväntar jag mig inte att andra ska göra allt för mig. Men eftersom jag/vi är helt nya, så är det svårt att veta hur sådant fungerar. Så därför tog jag upp detta bara som en undran hur de har varit tidigare. Det kanske aldrig har varit någon träff här uppe? Vad vet jag?
Mona

H

hianders

Guest

Gå ihop några stycken, ta det enkelt!! Trevligt att bara få vara tillsammans och lära känna andra med husbil. Man har knyt och äter tillsammans, kanske kan grilla på kvällen. Om man planerar en träff så efterlys om någon har tips på aktiviteter, annars är det skönt att bara få "vara" en helg!

Vi har ordnat några träffar, en större planerad samt flera spontana med få aktiviteter.

Man gör det inte konstigare än vad det behöver vara så tveka inte!! :)

fru hianders/Inger:yes:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Svar till Henka / Mona.

Självklart har man inte varit på några träffar kan man inte veta hur det brukar gå till. Då har man säkert många frågor och funderingar innan man själv vågar ta tag i och ordna en träff. Vi är många som ordnat och varit på träffar, vi kan hjälpa er med era frågor. Jag har själv hållit i både mindre och större träffar.
Jag tycker det skulle vara så roligt för er norröver att komma igång med lite träffar. Kanske t.o.m södra Sverige skulle våga sig norrut någon gång.

Vi ses hoppas jag Gunilla :)

H

hianders

Guest

Håller med Gunilla att det vore roligt om det kom igång träffar i den norra delen av vårt land. Om ni är lite sugna på att ordna en så ring någon eller kontakta på annat sätt någon av de träffarrangörer som finns i listen till vänster för de träffar som är annonserade.

Som sagt börja i liten skala och prova er fram!!

Inger
:yes:

F

F.d. 17941

Guest

Instämmer till fullo i föregående citat !

Lycka till !
Låt oss få veta hur det går i fortsättningen !

Lasse

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
En välbesökt plats för husbilar någon mil övanför Sundsvall är har massor av affärer, gratis, jättestor, matställen, toaletter på affärstider mm.
Kan någon gissa vilken?
//Conny

M

Mona/Henka

Guest

Det verkar som det inte är så stort intresse här uppe. De förslag och ideér som har kommit verkar vara från medlemmar söder om Sundsvall.
Är det ingen här uppe som känner intresse och är beräd att hjälpa till att ordna en träff. Är vi några så borde vi väl klara att ha en träff i sommar. Conny hade ide att träffas på IKEA i Sundsvall. Jag tror och hoppas att det finns flera som har ideer och är initiativ rika Norrlänningar här i Forumet.
Svara gärna.
Hälsningar från en soligt Skellefteå
Mona
:msn_sun::mh3::msn_plate::msn_drink:

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Det verkar som det inte är så stort intresse här uppe.

nja det vet jag inte, däremot är vi kanske inte lika framtöade som våra söderbaserade kollegor, där våren har kommit lite längre, och kanske därför inte börjat fundera så längt än :D

finns massor med varianter som jag ser det.

enkel ställplats med utrymme för 15-30 bilar max. Kanske tex foten vid någon slalombacke som ligger nära men inte vid E4, så vi får stor grusplan, lite natur och avskildhet, och med en liten slant per skalle till slalomklubben kanske tillgång till vatten och/eller toa.
tex Skulebergets slalombacket

eller bara boka 10-15 talet platser ihop på någon mindre (eller större) camping och med det får fullservice och minimalt med förberedelser.
tex Norrfällsvikens campings utsida med utsikt, service, strövstigar, grillplatser m.m

samt naturligtvis alla varianter därimellan

vi struntar i "riktig" arrangemang utan bara hejar, grilla och kanske skåla tillsammans och tar dagen/kvällen som den kommer.

Senast ändrad:
F

F.d. 55521

Guest

Ett förslag är Pirjos Höga kusten camping & restaurang i Träsk, ligger intill E4:an vid höga kusten.
Vi la en mc-träff där för några år sedan och de hade en underbar mat till ett bra pris.
Att bara stanna på en grusplan utan möjligheter att träffa andra medlemmar vid regn kan inte vara vidare trevligt, då är det bättre att lägga träffen på en plats där möjligheten finns att hyra in sig under tak.
Täfteå loge eller liknande plats kan vara ett alternativ, här finns möjlighet att hyra in sig under tak om vädret inte är vad man hoppas på.

Aelbert

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2025

Jag är själv gammal husbilsägare (25 år) och norrlänning. Jag ingår i en styrelse och arbetsgrupp som håller på att återuppbygga en gammal festplats som brann ner för 3 år sedan. Platsen ligger naturvackert vid Umeälvens strand. Bygget som består av en stor rotunda, grupprum och kök på totalt c.a 600 kvm. Vår ambition är att på samma plats ordna ett antal ställplatser för husbilar. I närmaste närhet finns tillgång till natur-badplats, affär och en enklare restaurang. Bygget blir klart nu till sommaren. Jag ska försöka att ordna en spontanträff någon gång under hösten augusti alt. september.

Husbilshälsningar från Aelbert

Bilagor

• Festplatsen 111205 032.jpg
    Festplatsen 111205 032.jpg
    1,6 MB · Visningar: 14
Toppen