• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Totalvikt 3850kg

retina

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
8236
Medlemskap
2024
:mh2: Totalvikt 3500 eller 3850kg. Är det någon som vet vad man behöver göra för
att väga upp husbilen( Dethleffs 6874-08) till 3850kg?

Retina

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Sv: Totalvikt 3850kg

Hej.

Det beror på vilket Chassi bilen är bygd på.
Jag registreringsbesiktigade min i måndags (4100 Kg)

Jag behövde ett intyg från Dekra om att bilen uppfyller kraven på miljö, buller, stöldskydd och axelvikter. Samt ett intyg från tillverkaren att bilen är konstruerad för högre vikt.

Sök hör i forumet med sökfunktionen på "uppvägning" så hittar du jätte mycket information om det hela, och vad andra vart med om.

/Freddy

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Totalvikt 3850kg

Hej, tänk på att om du skall åka mycket nere i Europa så ökar vägavgifter och krångel m.m. rätt mycket på bilar som är reggade över 3500kg. Så om du kan klara dig utan så kan det vara bra. Även restriktioner på körkortsbeörighet kommer ju in om man bara har B behörighet.

M.v.h. JANKRO.

Toppen