• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Torx T35?

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Min hustru påtalade att det är ett störande vinddrag vid dörren, där hon sitter. Jaha, det går väl enkelt och fixa. Torxskruv, provade T30, för liten. T40, för stor. Jag har 4 olika Torx-satser, bits, vinklade, 1/2 tums fäste o. 3/8" fäste. ALLA saknar T35. Varför?
Jag tog den vinklade T30 och "tröck den snett" och vred samtidigt. Löste problemet.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Torx T35?

:confused: Jag tror inte det finns Torx35,, kollade hos wikipedia och det stärker min teori, men jag ska kolla på jobbet i de olika satserna jag har där för säkerhets skull.
Kan det ha varit en femuddig torx? Det finns torxskruvar som är femuddiga och jag har träffat på det en gång och då höll jag också på med en hylsa som var en storlek för liten och försökte, jag hann bli rejält irriterad innan jag förstod vad det handlade om, och nu har jag en sats med bits för dem också.

Jocke

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag blev så nyfiken så även jag var ute och kollade och fann inga Torx 35 MEN till det "jäkliga" är att dom nu även har Torx+ som är mera rundade både på toppen och i botten .

Kan det varit en Torx+ som du råkat ut för ?

Exempel på sådan :
https://s3.amazonaws.com/red_3/uplo...8c2f6261f934b5000039/lens-mount-screw-kit.png

Sen finns ju iofs dom klassiska Torxenskruvarna med en stift i centrum .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Sjöberg : Lite off-topic ...
Jag blev nyfiken på din länk och klickade i den och skrev i att jag även ville öppna ställplatserna på Getterön och klickade sedan vidare och vidare .... ojojoj det höll på att kosta mej 25 USdollar ....

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026

Fiat Ducato -99 framdörr, sexuddig Torx.
Biltema har en bitssats "Securitu" ,som har Torxbits T35. 10-102.

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

En sådan för jag köpa ... Detn har ju även 27 som man behöver då man byter skärm på Audi A4/A6 , hur ofta man gör detta ..

F

F.d. 14324

Guest

Utbildande forum det här.:) Nu vet jag att det finns torx 35, det visste jag inte nyss.:D

Ps, fråga mig inte var dessa 25 dollar tar vägen.:D

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Jag tror den brukar ingå i de satser som innehåller Torx TP (Tamper Proof, med pinne i mitten), den är inte heller så vanlig i "vanliga" satser.

Peter :)

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Tror att wurth har det i sina store torxaskar,har en på jobbet ska kolla den imorgon/Staffan

Senast ändrad:

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026

Var på Biltema i dag och köpte bitssats "Security" 10-102 och prövade om T35 passade bättre. Men nix, den var för stor. Torx T30 för glapp i min smak. Men som tur är så skruvar man inte så ofta i dörrjusteringen.

Toppen