• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Torka tvätt

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Om 2 veckor bär det av, styr söderut (premiär för vår del) Vad jag förstått så finns det tvättmöjligheter här å var på de olika ställplatserna men hur gör man med tork. Finns det utrymme för tork på tvättanläggningen eller tar man med blöt tvätt till husbilen, å hur i så fall löser ni det där? E det till exempel ok å fästa en tvättlina mellan några träd typ eller hur löser ni det bäst?
:oops:

Punx8

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Torka tvätt

Ja tvättlina mellan ett par träd eller mellan husbil och något annat närliggande brukar funka, har själv en torkställning anpassad till mitt cykelställ på husbilen jag kan hänga ut. Sett att Kama har en torkvinda på ben med om man vill vara säker.

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025

Lösning med torkställning på cykelställ verkar toppen men en prislapp på över 600:- känns sådär....

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Många ställen har tvättmaskin och torktumlare. Frugan brukar hänga upp tvätten. Tar någon timme.

F

F.d. 50004

Guest

Torkvinda av alluminium finns på Harald nyborg 149:-

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Monterade distansmutter i ändarna på cypkelrännan, mellan dessa spände jag en torklina fastklämd med kabelskor.
IMG_20130520_122203.jpg
Fungerar även med cyklar på.
Kanske inte för stortvätt men bra för badhandukar.

D

Deleted member 11118

Guest

Har entvättlina med och improviserar lite. Oftast går det att spänna upp en lina. Jag gör inte så stor sak av det utan det löser sig. Det har det gjort hitils.

F

F.d. 25291

Guest

Även IKEA har en billig, lätt hopfällbar torkställning.

Uno

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Jag som är på "rulle" för det mesta och sällan står mer än en natt på varje ställe hinner ofta inte torka tvätt, hund- o badhanddukar m.m. Löste det genom att spänna några duschstänger uppe vid taket i garaget med nån dm mellanrum, precis innanför ena luckan. Där kan det hänga o torka medan jag kör, så slipper jag ha det inne i husbilen.

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025

Tack för alla tips. Bestämt mig för att plocka med mig den hoppfällbara torkställning vi har hemma tack vare era tips. När den inte används kan den ligga ihopfälld ovanför den nedfällbara sängplatsen som inte kommer att användas :yes:

Toppen