Hej..
Jag har en 2.8 tdi.. -98 Nyligen bytt kamrem, minst ett år och 1500 mil över tiden..
Såg helt felfri ut om än med lätta "bruksspår" både på hjul och band..
Fråga.. Jag har boendeparkering och kan numera ha husbilen nästan utanför dörren..
ibland går flera dagar innan jag startar och låter motorn gå på tomgång 5-8 min.
Batt. kan jag ta in och ladda vid behov, men nyligen köpt nya.. (Tidigare startbatt var från 1997.)
Är detta förfarande skadligt.. Tomgång kall motor eller bättre jag kör några km då och då.. för att få en genomvarm motor.. Har fått höra att just 2,8 tdi-motorn är mkt stryktålig..
Här nere är det sen dec. 4 till 6 +, bara ngn natt med -4-6 grader..
Just nu sol och 6+ här vid Ribersborg.. Promenad och husbilstur på programmet..
Tack så länge.. och God fortsättning..
Bo Mårtensson
Libom
Malmö
Jag har en 2.8 tdi.. -98 Nyligen bytt kamrem, minst ett år och 1500 mil över tiden..
Såg helt felfri ut om än med lätta "bruksspår" både på hjul och band..
Fråga.. Jag har boendeparkering och kan numera ha husbilen nästan utanför dörren..
ibland går flera dagar innan jag startar och låter motorn gå på tomgång 5-8 min.
Batt. kan jag ta in och ladda vid behov, men nyligen köpt nya.. (Tidigare startbatt var från 1997.)
Är detta förfarande skadligt.. Tomgång kall motor eller bättre jag kör några km då och då.. för att få en genomvarm motor.. Har fått höra att just 2,8 tdi-motorn är mkt stryktålig..
Här nere är det sen dec. 4 till 6 +, bara ngn natt med -4-6 grader..
Just nu sol och 6+ här vid Ribersborg.. Promenad och husbilstur på programmet..
Tack så länge.. och God fortsättning..
Bo Mårtensson
Libom
Malmö
Senast ändrad: