• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toaletttömningen slutlig lösning?

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Nästa år skall Cabby husvagnar komma med en toalett som drivs med gasol. (Cabby har döpt den till CabbyLoo)
Den skall bli som tillval i vagnarna.

Den toan kan även användas i husbilar.
Allt förbränns till aska 1 person generar 1 kaffekopp/månad.
Ingen vatten eller avloppsanslutning behövs.
Luktfri
Inga kemikalier
Verkar enkelt att använda.

Detta måste vara perfekt eller?
(Dyrt ja säkert)

Mulltoa Toalett till Fritidshus Miljötoalett - Cinderella Luktfri Förbränningstoalett - Fritidstoa ab - Fritidstoa AB.

 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Lustigkurrar finns det ju gott om, men finns det ingen som vet något konkret om detta???

OM det hela fungerar enligt reklamen och om den inte ska behöva kosta 30.000, så vore det väl ändå något som skulle intressera många inom fritidssektorn - till lands, till sjöss och - till havs!

Tänk om HBK hade en arbetsgrupp bestående av tekniskt kunniga som med stöd av klubben kunde köpa in ett exemplar för utvärdering och - avrapportera till medlemmarna!

Om inte om hade varit i vägen, så hade kärringen skjutit björnen med kvasten! Sa en annan lustigkurre.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Dom hade en visning (norrmän) på Elmia. Pris ca 30.000:- Det enda som JAG reagerade mot var att det drog en massa gas. Om jag minns rätt, var det 100 besök på en P11. Rätta mig om nån vet det korrekta.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Lustigkurrar finns det ju gott om, men finns det ingen som vet något konkret om detta???

OM det hela fungerar enligt reklamen och om den inte ska behöva kosta 30.000, så vore det väl ändå något som skulle intressera många inom fritidssektorn - till lands, till sjöss och - till havs!

Tänk om HBK hade en arbetsgrupp bestående av tekniskt kunniga som med stöd av klubben kunde köpa in ett exemplar för utvärdering och - avrapportera till medlemmarna!

Om inte om hade varit i vägen, så hade kärringen skjutit björnen med kvasten! Sa en annan lustigkurre.
Hej
Denna toa finns inte tillgänglig på den öppna marknaden, Cabby har ensamrätt!
Se inlägg. 20.
Hejs
Claes 105
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Man kan kanske ana, att den ensamrätt som Cabby har, endast gäller en begränsad tid, och det kan säkert vara bra för en kontrollerad utveckling av en så pass avancerad apparat.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Dom hade en visning (norrmän) på Elmia. Pris ca 30.000:- Det enda som JAG reagerade mot var att det drog en massa gas. Om jag minns rätt, var det 100 besök på en P11. Rätta mig om nån vet det korrekta.

Den drog mängder av gas, därför testades dieselbrännare i början. Varför det upphörde vet jag inte men jag tror att uppfinnaren ej orkade med den infallsvinkeln. Det gjordes också olika program för fekalier eller urin, som krävde olika förbäningstider. Som jag sagt i tidigare inlägg så var jag med i begynnelsen, och det har säkert blivit bra nu.
Bengt
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Toaletttömningen slutlig lösning?

Haha!
Den där vita "photoshoppade" kontakten är en amerikansk 110v kontakt!

April, April!
/Malbeck:twitcy:
 
Toppen