• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toalettproblem spolning

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Hej
Har en Thetford 200 cs toalett där jag fått problem med att det kommer mycket lite vatten vid spolning. Har inte använt den på ett par år. Ska nu ha med barnbarnen och då behövs den i bruk. Pumpen går så det tyder på stopp någonstans. Läste att det eventuellt sitter en sil någonstans. Är det någon som vet var den sitter så man kan rengöra den.
Kom lite flagor när man spolar. Toan sitter i en Cabby 2006.

MVH
Bo B
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Toalettproblem spolning

I vår förra husbil hade vi Thetford toa, i leveransen ingick några "strypnipplar" i olika färger och med olika håldiameter. En fanns sannolikt monterad i tilloppsslangen, exakt var vet jag tyvärr inte. Kolla om du kan lokalisera denna och i såfall antingen rensa hålet eller borra upp det en aning.
 

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Sv: Toalettproblem spolning

Tackar för informationen. Har hittat en skarv som jag lossade och konstaterade att felet är uppe i stolen. Så jag får dela på stolen och komma åt silen och rengöra den som ni föreslog
 
Toppen