• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

toadörr

F

F.d. 11293

Guest
jag måste göra något för att få större plats på toan, jag hade tänkt att flytta ut dörren, men så har jag sett att det finns toa dörrar som är svängda (utbucktade), då skulle man få dom där goda centimetrarna, är det någon som vet var man kan få tag i en sådan dörrar.
:)
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: toadörr

Men hallå vilka lyxproblem vissa har!! :wink:

Du har redan toalett - det har inte vi - och sen ska du en fungerande dörr också, det är till att ha krav på tillvaron??? :)

Fast vi investerar i andra prylar - just nu står det komradio i hallen och väntar på att få följa med på äventyr! Sen gäller det bara att hitta kompisar att kommunicera med! :cool:

/Elisabeth & Agne

Som åker till Sundens loge i morgon!
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: toadörr

När jag köpte min Niesmann, så tyckte jag det var dåligt plats för benen och blev väldigt besviken, tills jag upptäckte att man kunde svänga toastolen inåt och helst plötsligt hade jag hur mycket plats för benen som helst.
Har du kollat om man kan svänga stolen?
Svend
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: toadörr

Hej
Förslag 1: Sätt upp ett draperi.
2: Lämna dörren öppen o passa på när ev medpassagerare tar sig en promenad.
3: Om man inte räds lite snickeri så följer man ditt förslag.
Ps På din egentliga fråga om bukig dörr så har jag inget att bidra med. Ds
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: toadörr

När jag köpte min Niesmann, så tyckte jag det var dåligt plats för benen och blev väldigt besviken, tills jag upptäckte att man kunde svänga toastolen inåt och helst plötsligt hade jag hur mycket plats för benen som helst.
Har du kollat om man kan svänga stolen?
Svend

jo den går att svänga in i duch hållet åt, men då får jag skavsår i vänster knäveck, fast faktiskt så är det det bästa hållet att få mest plats på, någon åtgärd kommer det att bli så småning om.
:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: toadörr

Tveksam vers igen

dotorparn har svårt att få plats på muggen
men det är ju bara dörren som där är kuggen
gör då bara en liten bukt på densamma
så blir det enklare att lätta sig meddetsamma

Stackars Onslow är inte lika bortskämd
det är ju nästan så man blir skrämd
hur bär dom sig åt kan man spörja
det kan ju bli en förskräcklig sörja

Onslow fokuserar ju mest på flärden
dom rustar sin bil på alla sätt
kan det vara så att hela världen
är herrskapet Onslows toalett
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: toadörr

dotorparn!

Ursäkta min tveksamma vers! Jag vet inte hur din mugg ser ut, men kanske kan du göra en snygg ram kring dörröppningen och flytta ut dörren lämpligt antal centimetrar. Det kanske är enklast under förutsättning att du får tag på lämpligt material.

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: toadörr

dotorparn

Du har beskrevet det som har ført til at flere av produsentene har innført "rombad" som et vang dvs. at baderom/toa er skillt fra resten av bilen med en dør som går tvers over gangen. På endel eldre biler finnes det en skyvedør som kan brukes, da er det "bare" å fjerne den problematiske døren.
 
F

F.d. 7531

Guest
Sv: toadörr

Tag bort gångjärnen och köp aluminiumskenor och gör dörren skjutbar istället, funkar kanonbra.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: toadörr

Tveksam vers igen

Detta är ju inte så svårt
stäng bara dörren riktigt hårt
lägg sedan en ordentlig rökarprodukt
så får säkert dörren en fin och vacker bukt

Jappe
 
Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: toadörr

jag har stora hålsågar så du kan borra i dörren för benen .baa en tanke mvh håkan
 
Toppen