• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tjuren behöver vår hjälp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
T

Teddi

Guest
Sv: Tjuren behöver vår hjälp!

hejsan julian,,ja delar dina åsikter,,ett rent djurplågeri,,som hundägare i 40 år finns de inget undantag,,de e hemskt,,
är vi måna om djuren så är vi också rädda om varandra,,

titta på djurtransporter ner till europa,,gamla travhästar som sprungit skiten av sej i 10 år,,sen blir dom hästkött,,

ja klarar inte av att titta på sånt på t-v,,tårarna kommer,,ha de teddi,

ps,,ja skriver på,,ingen tvekan,,,

F

F.d. 29925

Guest

Läste i Metro om fänglade björnar i Kina, rent av verdervärdigt. I jämförelse med spanska tjurar lever tjurarna troligen ett behagligt liv fram till "dödsdagen". Björnarna i Kina plågas från första dagen till sista.:mad:

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Läste i Metro om fänglade björnar i Kina, rent av verdervärdigt. I jämförelse med spanska tjurar lever tjurarna troligen ett behagligt liv fram till "dödsdagen". Björnarna i Kina plågas från första dagen till sista.:mad:
Antar att du menar det här djurplågeriet: Björnfarmer
I så fall är du välkommen att göra en insats här: http://stoppa-djurmisshandel.se/index.php/Campaigns-Swedish/Web-animalprotector-WSPA

Känslomässigt är det inget problem att hålla med dig i det du säger men med den kunskap jag har om all medveten djurplågeri som förekommer på jorden p.g.a. människans aktivitet och girighet, så har jag fått lära mig att det inte går att jämföra det ena lidande med ett annat. Jag valde ett ur högen (berget)! Någon annan gång kanske jag väljer hundar som flås levande eller hajar som kastas tillbaka i havet levande men utan fenor.
Att tycka att det ena lidande är värre än det andra är ett dåligt försvar för ett människoovärdigt beteende.
Vänliga hälsningar, Julian

Vill du veta mer?
Humane Society International : Humane Society International
Save the Orangutan :: Svenska
People for the Ethical Treatment of Animals (PETA): The animal rights organization | PETA.org
För djurvälfärd. Mot djurmisshandel - WSPA Sverige
Världsnaturfonden WWF

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen