• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tjock instruktionsbok

S

Sören-6830

Guest
Håller på att plöja igenom instruktionsboken till vår Arto. Man ska väl vara tacksam för att tyskarna är noggranna men 638 sidor är tufft att bläddra igenom. Skulle något fel uppstå finns hela bilen beskriven in i minsta detalj med bilder, det ska man väl vara tacksam för. Är instruktionsböcker till alla bilar verkligen så omfångsrika?
Kan väl nämna att bilen är köpt i Tyskland hos Duerrwang, inte det minsta problem att få svensk instruktionsbok.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Tjock instruktionsbok

Nej så bra är inte alla tillverkares böcker.
Den vi har till vår Dethleffs är en universell som täcker flera modeller och varianter.
Boken lyckas inte ens beskriva korrekt hur man dränerar Aldepannan på vår modell.
Inte heller hur lampor byts i alla armaturer eller vilka säkringar som går till vad.

Dock ordnar de sig med hämtningar av tillverkares dokumentation t.ex. Alde.se

Så gläd dig åt din bok, jag skule bli väldigt glad för ett elschema till bodelen....

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

N+B er noe ekstreme når det gjelder dokumentasjon, i tillegg til den tykke boken for bygget ligger det med dokumentasjon for hver ferdigkjøpt modul i en bæreveske. På vår Flair er tilleggene like omfangsrike som den tykke boken det blir noen kilo med papir!

S

Sören-6830

Guest

N+B er noe ekstreme når det gjelder dokumentasjon, i tillegg til den tykke boken for bygget ligger det med dokumentasjon for hver ferdigkjøpt modul i en bæreveske. På vår Flair er tilleggene like omfangsrike som den tykke boken det blir noen kilo med papir!
Jo, det är samma för Arto, väger ganska exakt 5 kg.

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024

Hejsan, sitter här och bläddrar i instruktionsboken till vår Knaus S-liner 800, den väger inte 5 kg men innehåller ändå 282 sidor. Tyvärr har man missat att tala om hur man byter lampor i fronten, enklaste sättet att ta ut startbatteriet och hur man kollar om startbatteriet får laddning via 230v-kabel + ev felsökningshjälp. Trots detta trivs vi väldigt bra med bilen kommer snart ut på vägarna igen. Claes/Knausarna.:cool:

Bojar

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
8811
Medlemskap
2025

Sören.

Grattis till ett bra val!

Kommer ni på Niesmann mötet nästa helg?

Bosse & Monica

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvem, hva, hvor og når er dette Niesman møte - ok, jeg har kjøpt min Flar i Norge og tatt den med når jeg flyttet til Sverige. Har bare hatt Flair siden mai 2000 :D:D

F

F.d. 50325

Guest

Hej,

Är det möjligen någon som har en svensk instruktionsbok på Bürstner Marano T590, Fiat Ducato? :wideeyed:

F

F.d. 6194

Guest

Hej någon som har en svensk instruktionsbok på pdf till en Bürstner milano, som kan maila den till mig?
Tack på förhand!

Toppen