Köpte för en vecka sedan en vintertäckning till fönstren. Ett av banden som skall läggas över dörren släppte i sömmen direkt. Jag lämnade tillbaka den idag och förklarade att jag ville ha en ny men var beredd att betala mer och få en bättre kvalitet. Det var inte möjligt att genomföra av någon anledning.
Expediten sa så här: Det kan vara ett måndagsexemplar men vi måste få möjlighet att reparera den åt dig innan vi betalar tillbaka pengar. Jag förklarade att jag inte ville ha ett reparerat "måndagsexemplar" utan ett nytt, men av bättre kvalitet.
Efter att jag föreslog ett tillgodokvitto gav man med sig.
Expediten sa så här: Det kan vara ett måndagsexemplar men vi måste få möjlighet att reparera den åt dig innan vi betalar tillbaka pengar. Jag förklarade att jag inte ville ha ett reparerat "måndagsexemplar" utan ett nytt, men av bättre kvalitet.
Efter att jag föreslog ett tillgodokvitto gav man med sig.
Det handlade om 1.200 kronor hos ett företag som säljer husbilar med priser kring miljonen. Konstigt att man instruerar personalen att ta strid om småsummor och riskerar ett beslut som jag tog direkt. Tur att jag inte hade en anmärkning på en bil som kostar hundratusentals kronor.
Jag köper absolut inte en husbil hos det företaget.
/Alve
/Alve