annvin
HBK Medlem
Hur går man till väga för att sänka totalvikten på husbil som är på 4000 kg till 3500 kg.
Nån som vill tipsa.
Nån som vill tipsa.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur går man till väga för att sänka totalvikten på husbil som är på 4000 kg till 3500 kg.
Nån som vill tipsa.
Nån som vill tipsa.
Jag försökte för ett antal år sedan att få husbilen registrerad som 3500 kg,
vilken den varit i Tyskland.
Här gick det inte för att dels var typskylten som sitter på bilen märkt med 4000 kg, dels stod det i COC dokumentet att det var 4000 kg.
Hade krävt en del pappers arbete att få det igenom misstänker jag, så jag skippade det.
Kan man göra så utan att få allt för liten lastvikt?
Jag har just tömt vår husbil på allting. Var och vägde den tom på skoj, och den blev 860 kg lättare. Sen tillkommer det ju ett antal personer också. så vi låg nog nära 1000 kg last på resorna.
Tänk... Varför släpa med sig ett ton? Det kostar ju en massa i bara bränsle och extra slitage, samt besvär och leta om man behöver något. Vad kan väga ett ton?
Kanske dags att gå genom grejorna och fråga sig vad man behöver och hur ofta? Allt det dagliga finns ju längs resan.
jyrki