K
kimse944
Guest
Efter mycket letande har vi köpt vår första husbil. Bilen såldes av ett företag som främst verkar jobba med import och när jag frågade om tjänstevikt & lastvikt som inte var specat i annonsen så sa säljaren att det fick man först då bilen blivit importbesiktigad men att det kommer att hamna runt 500kg lastvikt. Efter någon vecka ringde säljaren och sa att de gjort besiktningen och fått en tjänstevikt på 3027kg och en lastvikt på 473kg, vilket stämde hyfsat med det han sa.
Vi hämtade bilen igår och på vägen hem passerade vi en vågstation och jag blev helt ställd när jag fick se en vikt på 3260kg. I bilen satt jag (90kg), full tank diesel, full vattentank samt gasoltub. Jag förstår inte vad som hänt sedan besiktningen som skett för någon vecka sedan. Har vi blivit lurade på vikten? Med fru och två barn är det inte mycket kvar till maxvikt på 3500kg...
Tacksam för hjälp. Jag kanske har fattat det här med vikten helt fel???
Vi hämtade bilen igår och på vägen hem passerade vi en vågstation och jag blev helt ställd när jag fick se en vikt på 3260kg. I bilen satt jag (90kg), full tank diesel, full vattentank samt gasoltub. Jag förstår inte vad som hänt sedan besiktningen som skett för någon vecka sedan. Har vi blivit lurade på vikten? Med fru och två barn är det inte mycket kvar till maxvikt på 3500kg...
Tacksam för hjälp. Jag kanske har fattat det här med vikten helt fel???