• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips vid köp av Travelmaster ???

Ronnie 690

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
690
Medlemskap
2026
Hej

Behöver hjälp med tips om vad jag ska tänka på vid köp av Travelmaster WG ..

funderar på årsmodeller 2006 till 2009..Har för mig det var fuktproblem med

modell 2007..stämmer det ...andra tips...mottages tacksamt...

hälsar o tackar Ronnie

S

Sören-6830

Guest
Sv: Tips vid köp av Travelmaster ???

Hyrde en ny sådan 2007 och råkade i Italien backa på en stolpe, inte särskilt hårt. Den träffade vid ena hörnet bak och plasten var som ett äggskal, stolpen böjde in plasten kanske ett par cm där bl a ett rör till vattenburna värmen gick, vilket fick till följd att läckage uppstod. Sprickan i plasten blev rätt stor.
Kanske ska du kolla så att konstruktionen är starkare på den bil du är intresserad av och att den inte råkat ut för liknande skada.
Det är kanske inte bara Kabe som är så äggskalsliknande tunt tillverkad?

F

F.d. 55370

Guest

Hej jag har en -07 750 TM .Har inte haft några bekymmer än ska man kanske tillägga.
Fukt?? har inte hört talas om detta isåfall är det väl alla 750 modeller dom e ju lika byggda å inte bara -07an. Däremot kan dom spricka i hörnerna vid markisen men det går att fixa Kabe har en lagningssats.En bra bil med en underbar värme i då det är kallt ute.:spinny:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Har en 750 T 2012 årsmod. Upptäckte en bubbla i karossen mellan köksfönstret och sovfönstret i helgen när vi var på Elmia. Någon annan som har haft problem med detta?
Detta skall man naturligtvis vara uppmärksam på när man köper husbil, gäller nog fler fabrikat.

:spinny: //Tommy

Toppen