• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips till motorsport intresserade!!

F

F.d. 15312

Guest
F1 på Anderstorp igen!
Glädjebud till alla bilsportintresserade - efter 30 år kommer formel 1 åter till Anderstorp. Den anrika mossen blir nästa år, 6-7-8 juni, åter mötesplats för bilsportens kungaklass, formel 1. Det handlar om The Ronnie Peterson Historic Grand Prix at The Masters Swedish Classic.

Givetvis så ses vi där!!!
Mvh
MrAbarth

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tips till motorsport intresserade!!

Vad blir det för bilar? Knappast några gamla F1or väl, såna finns det knappast några av här i Sverige? Saknas det styrning på nån så ställer jag upp!

Nu har jag läst Åsas länk. Kul! Det är gamla Stiegenberger Cup som kommer! Det var några år sen man satt bakom ratten på en nu..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 673

Guest

Lite info i alla fall i artikeln jag länkade till.

F

F.d. 14038

Guest

kul med Anderstorp men glöm inte att en deltävling i speedway VM körs på Ullevi i Göteborg. Det blir även supercross samt monstertruckskörning. jättekul att motorsporten får ett lyfft.:holly-3-icon: :holly-3-icon:

F

F.d. 58547

Guest

Kul hoppas min far som också är hbk såg detta när han var inne eftersom han kört F3.Dit måste man ju bara./susanne

F

F.d. 4879

Guest

Var ICA mötet ute på Värmdö? *L*

F

F.d. 4879

Guest

Vad jag förstår så är det Historic Racing det handlar om med inbjudna klasser från Europa. I och för sig inte illa. Det här är riktiga gamla hederliga racingbilar utan datorer och cateringar.. Går som f-n och kräver en bra förare för att sig runt, sakta går dom inte heller. Jag vet att man ligger på 250-300 i slutet av flygrakan på Anderstorp och sen gäller det att komma ner i ca 90 på 150 meter innan det viker av 90 grader tvär höger, annars hamnar man i Gislaved *L*. Man blir onekligen sugen på att få dra några varv, senast man figurerade i pressen var i Idrotts Bladet för något år sedan i den stående artikel: Vart tog du vägen? Handlar om dom som körde förr, fan man börjar nog bli gammal...

F

F.d. 14038

Guest

Var du glad Kölis att du får bli gamal, men du är inte riktigt gammal förän du som jag minns vad som hände när du var fem men glömt vad du skulle handla innan du hunnit ut genom dörrn på väg till affärn. Då är man gamal.:santa1: :santa1:

F

F.d. 4879

Guest

Ja många lappar blir det på vissa utvalda ställen som man passerar under dagarna så att man inte glömmer bort vad man har lovat eller ska göra... Men faktum är när jag tänker efter att det inte är mer än tre år sedan jag körde racing, långlopp ihop med Rally Harry. Vi var garanterat äldsta teamet då Harry var 76 och jag 53. Men vi kom garanterat inte sist!

F

F.d. 14038

Guest

Var det Rally Hare som körde,hankanske glömt var bromsen fanns.

F

F.d. 4879

Guest

Halva loppet var. Ja inte nötte han mycket på bromsarna precis..

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja det är kul att något uppstår efter 30 år och det får mig att tänka 30 år bakåt tog debutantlicens i rally och racing 1971 på den anrika banan Dalslands Ring. Körde ett år med en tvåtaktare Saab Montecarlo men så började Saab V4 bli populärare bland amatörer sagt och gjort jag testade en och efter testet blev tvungen att köpa, men efter ca: 4 veckors knackande och svetsande var den lackad körklar igen se bild. Premiär i Påsktävlingen i Stenungsund 1973.
rbilen.jpg
Slutade 1980 och fick "återfall" 1982 på Svensk Norska dagar i Höljes. Hade äran att jobba lite med Pers RC 2001 lite Cad arbete på insugningsrör mm. där även lite test ingick naturligtvis.
rcbilar.jpg

F

F.d. 58547

Guest

Jag skrev ju att min far kört F3 i ett tidigare inlägg,han körde formel 1 värdsmästare Graham Hills Cooper F2 ombyggd till F3 1969..Sedan är det en tät fight med Ralt 1975 i Österike Grand- Prix där även jag var med och putsade fälgar.Bilden.Han har även kört ban o istävling med Saab under 60 talet.Jag lägger in en bild på coopern om en stund./Susanne

Visa bilaga 5774

Toppen