• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips till Leif Mannerström, satsa på husbilar

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Läser på sajten Dagens PS om krögaren i Belgien, som så här i Coronatider med hårda restriktioner för restaurangbranschen, sett en ny marknad för sina delikata färska humrar - enligt devisen de som gillar mobil fritid, gillar även hummer.

Undrar om Mannerström skulle fylla parkeringen utanför Sjömagasinet med husbilar, om han erbjöd oss
en halv gratinerad hummer för 300 kr, eller en skaldjursplatå för 695 kr p.p. och sedan ett passande vinpaket för 585 kr p.p.?

Hmm.. håll med om att stekt salt sill med en Norrlands Guld 2,8% är väldigt gott, det åt jag till middag igår och tänkte inte för ett ögonblick på varken hummer eller vinpaket. :)

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu är det iofs Ulf Wagner som har Sjömagasinet numera, men principen gäller ju i alla fall.
Och han har en del matlagningskurser, takeaway (numera) etc, så han är säkert öppen för idén.
Jo jag vet att Sjömagasinet såldes för säkert 10 år sedan, men här gällde det att få till en säljande rubrik.

Ulf Wagner vem faen ä’ de’ en son till Ria Wägner? Nej Mannerström säljer bättre i våra årskullar, trots att han numera mera sällan tar på sig kockrocken. ;)

Tommy
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Jo jag vet att Sjömagasinet såldes för säkert 10 år sedan, men här gällde det att få till en säljande rubrik.

Ulf Wagner vem faen ä’ de’ en son till Ria Wägner? Nej Mannerström säljer bättre i våra årskullar, trots att han numera mera sällan tar på sig kockrocken. ;)

Tommy
Kanske det...
Matintresse handlar det inte om då...
mer se&hör o annan skvallerpress för där e han duktig
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Leif Mannerström ..nja..han har tappat mycket i alla fall i mina ögon ,verkar som det är bara pengar han är ute efter för hur skall man annars tolka hans nyaste ..köttfria köttbullar för hur kan man kalla det för köttbullar om dom är köttfria ?? :twitcy:
Om det är det närmaste en köttbulle det går att komma utan animaliska produkter. Vad får det då lov att heta? En del människor är kanske inte då förändringsbenägna och kanske inte heller tänker på att många veganer inte är det från födsel, utan ätit animalvarisnden tidigare
Ett ickebekymer för mig.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Mannerstöm gjorde reklam för sin kokbok för några år sedan och höjde sitt recept på "Nationalströmming" till skyarna. Eftersom jag gillar strömming i alla? dess former skaffade vi boken och tillagade rätten exakt enligt receptet.
Betyget blev UUUrrrrrk, Bortkastad tid och pengar.
Smaken är som baken, men en mästerkock borde ha bättre känsla för vad som går hem i stugorna.
Tacka vet jag en hederlig strömmingslåda enl. traditionellt recept.
Annars gillar jag Mannerström även om han är en linslus av guds nåde.
 
F

f.d. 53452

Guest
Leif Mannerström ..nja..han har tappat mycket i alla fall i mina ögon ,verkar som det är bara pengar han är ute efter för hur skall man annars tolka hans nyaste ..köttfria köttbullar för hur kan man kalla det för köttbullar om dom är köttfria ?? :twitcy:
Ja men det är väl självklart. I vårt "cirkulära" samhälle är alla "snurrigheter" välkomna. OBS Ironi
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Förvånande att inte fler krögare i Sverige under sommaren (där det finns större ställplatser) anammat denna utmärkta ide.
Det närmaste vi kommit skaldjur på en svensk ställplats var i somras på Bua ställplats på västkusten, men champagnen och vita viner lyste med sin frånvaro i kiosken och skaldjuren fick man hämta själv i den kioskliknande byggnaden...
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej!
Ja nationalströmming låter väl inte jätteupphetsande, men om snapsen fortfarande ingår så är det OK för mig.
 
Toppen