• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips till hundägare på besök i Spanien.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Av egen erfarenhet vet vi hur viktigt det är att känna trygghet, när man lämnar bort sin hund för badning, klippning, pälsvård eller vad det kan vara.

Därför vill vi rekommendera ett SPA, som vi verkligen fått goda erfarenheter ifrån.

Först lämnade vi in vår Malteser Alice, när hon var 4 månader i våras. Inte utan oro..........

IMGP6444.JPG

Vi hämtade sedan den här glada och söta valpen.

Nu har familjen utökats med Toypudeln Mira, som är 4 månader och 2 veckor. Idag skulle det bli första besöket på SPA och det var inte utan oro som jag överlämnade den unga damen till tjejen som äger SPA´t.

En underbar liten hund, men en Drama Queen av rang. Meddelade att jag håller mig alldeles i närheten och blir det för skrikigt och eländigt, ring så står jag här på två minuter, var mina sista ord när jag lämnade salongen.

Vankade runt i närheten i en timma med telefonen i handen, men ingen ringde, kollade flera gånger att ljudet och vibratorn var på....

Kom tillbaka till salongen efter en timma och mötte en fin, glad liten pudel, som pussade på "tortyrmästarinnan" själv! Det visade sig att hon hade inte varit något problem alls!

Spa 23nov16.jpg

Bekräftar att det är en väldigt duktig tjej, ett proffs, som vi med glädje lämnar över våra hundar till!

Att det sedan kostar 18 Euros, för det som vi i Gävle betalat 650 kr för gör inte saken sämre.

Så ni som har hunden med till Spanien, behöver bada och klippa din hund och finns på Costa Blanca eller passerar, här så rekommenderar vi:

LAC
Saló Estétic Caní
Av. Valencia 11 03590 ALTEA

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Tips till hundägare på besök i Spanien.

Gå det att parkera med husbilen i närheten?
Tack för tipset.
Eva & Hasse

Jack & Eva

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2025
Sv: Tips till hundägare på besök i Spanien.

Vi lämnade in vår hund i Estepona (i våras). Kostade € 10:-. En otroligt fräsh hund (Jack Russel, 13 år) fick vi tillbaka efter en timma. Toppen!!!
M.V.H. Jack43

Toppen