• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på slinga under markisen.

O

Osten

Guest
På jakt efter en ljuslinga eller liknande att kunna sätta under markisen men vill helst ha 24v eventuellt 220v.
några bra tips?
Har en 6m Omnistore 8000.
Vill ha den inne vid bussen så den även lyser om man inte vikt ut markisen.

Med vänlig hälsning Björn

Håkan o Carina

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
12951
Medlemskap
2025
Sv: Tips på slinga under markisen.

Thule LED-tillbehör

Thule LED strip
Flexibel lysdiodlist med 3M monteringstejp på baksidan. Arbetsspänning 12 V. 60 högintensitetslysdioder per meter. Avsedd för utomhusbruk.

Läs mer

Thule LED Mounting Rail
För installation av en lysdiodlist på en ny Thule Omnistor takmarkis (6200/9200)

Titta på Thule.com där finns.

Teknikpata

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021

Thule LED-tillbehör

Thule LED strip
Flexibel lysdiodlist med 3M monteringstejp på baksidan. Arbetsspänning 12 V. 60 högintensitetslysdioder per meter. Avsedd för utomhusbruk.
...

Den verkar misstänkt lik Flexi-strip-set 300xLED > Lister & slingor | Kjell.com
och förmodligen tar Thule mer än 399kr?
Dock var monteringslisten intressant. Jag var ändå lite tveksam inför 3M-tejpens förmåga att fästa på ytor som förmodligen hade rester av vax, men framtiden lär väl utvisa hur det går. Så vansinnigt mycket pengar var det ändå inte (slingan från kjell.com och ombyggd med matning från mitten)

Bilagor

• 2013-07-10 18.49.32.jpg
    2013-07-10 18.49.32.jpg
    2,4 MB · Visningar: 38
I

Ice-Man

Guest

Matar man på mitten så kan man dessutom seriekoppla slingan och då köra dem (det blir ju två kortare slingor) via 24V...

O

Osten

Guest

Tack för alla tips men blir nog en ljusslinga som jag hittade hos Ledkungen.se nr 1330 och som drivs via 24 volt och är dimmbar.
Men blir nog efter semestern tidigast för nu tänkte vi campa lite:yes:

Toppen