• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på liten husbil med långbäddar?

F

F.d. 24798

Guest
Hej!

Kan någon ge mig lite tips om vilka små husbilar som har långbäddar eller en bädd i mitten som man kan gå runt? Skulle gärna vilja ha en husbil där man slipper klättra över varandra om man behöver gå upp på natten.:spinny:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Tps på liten husbil med långbäddar?

Pössl Roadcruser

6692589_extra.jpg

F

F.d. 55396

Guest
Sv: Tps på liten husbil med långbäddar?

Pössl Road Cruiser är en kanon husbil för 2 personer, men köp inte den modellen som är på bilden om du tänker ducha, den du ser så täcker inte jalusidörrarna kylen och garderoben det kan du se på skenan på golvet, på den senaste modellen går jalusidörrarna helt runt och fästes vid varandra.
Förövrigt är det en smidig husbil i trafiken.
Mer plats en vad man tror inne, och trevligt med att man kan öppna bägge dörrarna bak om man vill få lite genomluftning på kvällen innan man lägger sig.

Kjelle

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Tips på liten husbil med långbäddar?

Även andra tillverkare, tex Knaus, har en sådan plåtis med långbäddar. Försök kika på flera märken innan du slår till så finner du säkert den bil just du gillar.

Här är länken till Knaus svenske generalagent : Importör av Husbilar och Husvarnar frÃ¥n Europas ledande tillverkare - Bergholm . Säljare av Knaus med gott rykte i flera trådar här på forumet är Husbilslandet utanför Kristinehamn.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Tänk bara på att små husbilar med långbäddar, ofta har mycket små badrum/pentry/sittgrupp? Vissa nästan inte användbara?! :wideeyed:

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej! Vilka firmor bygger plåtisar på Mercedeschassie?
Såg någon för några år sedan i Husbilen Test men kan inte hitta igen den.

Hälsningar Sanddammaren

H

Husbilgolf

Guest

MB chassis? HRZ, CS, Bresler, La Strada, Westfalia om jag kommer ihåg alla. Knobloch gør bilar på alla chassis efter kundens ønsken! Men det kostar......
Mvh
Från Arizona i hyrbil i storlek buss!

Toppen