• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på korta cykelleder i Sverige

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag har cyklat stora delar längs Göta Kanal som är en fantastisk led för bl.a. cykling. Frågan är nu om det finns liknande leder lämpliga för cykling där motortrafik är förbjuden. Helst skall leden också vara historiskt eller naturmässigt intressant.

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Tips på korta cykelleder i Sverige

Det finns en - i mitt tycke - väldigt vacker cykelled längs Mörrumsån.
Man kan utgå från ställplatsen Fridafors Fritidscenter. (finns bland husbilsplatser)
Den är både vacker och i viss mån historisk.
Och sen kan man hälsa på oss också ;)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Cykelledens sträckning på Orust kan få en att tro att Cykelfrämjandet eller Turistrådet anser att det finns för många cyklister och här ser en möjlighet att bli av med några av dom. Jag har svårt att tänka mig att dom som har föreslagit den här leden tillhör de seriösa cyklisternas skara. Jag tror i varje fall inte att dom har provcyklat Cykelspåret på Orust! Den leden verkar vara tillskapad för självmordskanditater och galningar! Jag har cyklat valda delar av leden några gånger och jag är glad att jag trots detta fortfarande är vid liv idag! Här tycks Turistrådet ha gjort det väldigt lätt för sig när dom utnämner starkt trafikerade vägar till cykelleder!

Förargad Jappe

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2025

Hejsan. Prova klarälvsbanan.En gammal järnvägsbank som har blivt asfalterad.Som börjar Karlstad och går till hagfors,och den följer klarälvsdalen

puss o kram
Johnny o Lisa

Toppen