• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på husbilssäljare önskas

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Håller med om att Vinslövs Fritidscenter är toppen. Köpte vår femte fabriksbyggda bil där för några år sedan. Toppenbemötande. fin service och alltid glad personal. Övriga fyra bilar har vi köpt på olika ställen, men inget slår Vinslöv i bemötande.
Karin;)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Tackar. Antalet svar tills nu är ju över all förväntan. :)

Om det är någon handlare ni rekomenderar oss att undvika, så kan ju det vara bra att veta med.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen, det finns säkert alltid någon eller några som har fått negativa vibbar på alla firmor. Sådant kan ju ibland komma fram av misstag, dålig personkemi och då ofta av att "fel" säljare råkade komma fram till just dig m.m.
Det har hänt i tidigare trådar att rätt många bl.a. jag har klankat ner på någon firma. I detta fallet var det en som importerade och sålde äldre bilar. Många var negativa, men sedan dök det upp en som var helnöjd och försvarade dem. Så i stort är det nog svårt och lite känsligt att helt avråda från vissa firmor.
Men frågan man skall ställa sig när man råkat hamna på någon mindre firma ute i skogen med en friggebod som kontor (lite överdrivet kanske) är nog....... Om bilen bråkar eller är fuktskadad, ramlar sönder innan jag kommit hem...... verkar de seriösa nog att ta hand om problemet eller är bilen så mycket billigare att det kan vara värt risken att kanske få ta hand om problemet själv. Och i så fall, är jag tillräckligt kunnig för att fixa ev. fel själv för några hundralappar och några svordomar, eller måste jag lämna bort bilen för minsta fel och hala fram stora plånboken och massor med svordomar.
Du kan nog i alla fall vara rätt säker på att firmor som föreslås här efter din fråga hör till de som verkar seriösa för de flesta kunderna.

M.v.h. JANKRO.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Enligt ihärdiga rykten startar det snart upp en "nygammal husbilsfirma" i Kalmar, än så länge bara rykten.:confused:
 
F

F.d. 7531

Guest
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Undvik Nordic i Kristinehamn, dyra bilar och låg kvalite.
 

gunnar20

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2024
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Forsbergs har det mesta och är hur trevliga som helst - verkligen värt ett besök. Men ta god tid på Er det finns massor att titta på. Gott kaffe finns alltid!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50066

Guest
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Om ni ändå är på turné kan det kanske vara värt att titta in hos Husbilen i Mellerud.
Vi ångrar inte det besöket.:applaus:

http://www.husbilen.com/


Hälsningar
Schipperkeligan
:dog:
 
Toppen