• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på husbilssäljare önskas

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Hej
Vi ska nu efter påsk ta en sväng och titta på husbilar. Med lite tur hittar vi en vi gillar.

Vad vi vill ha hjälp med är att få lite förslag på butiker att besöka längs två vägar. Vi vill ju inte råka köra förbi någon husbilsförsäljare bara för att vi inte kände till dem.

Vi tänkte åka vid några tillfälle och i olika riktningar. Detta är vägalternativen nedan och det gör inget om förslagen tar oss sådar 5 mil från huvudstråket.
Alternativ 1: Motala-Mjölby-Jönköping-Borås-Göteborg
Alternativ 2: Motala-Askersund-Örebro-Norrköping-Linköping

Sedan får vi kompletteringssöka privata säljare på Blocket med.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tips på husbilssäljare önskas

Hej jangus.

Det är riktigt kul att leta husbil! Tror att ni kommer att hitta en riktig pärla. Skulle ni köra rent galet och hamna i Skåne, :), så missa inte Holiday Husbils-Center i Löddeköpinge. Där har jag handlat mina senaste bilar och vagnar. De är kanonbra.

Kolla på: www.holiday.st

Senast ändrad:
J

JaLi Jkpg

Guest

Hej,
vi tipsar om PR Husbilar i Sollebrunn mellan Borås och Trollhättan.
Trevligt bemötande och bra service är viktigt när vi köper husbil!
Efter två Swift Kontiki som vi varit nöjda med är vi lika nöjda med vår Rapido.
www.prhusbilar.com

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!

Lite utanför rutten men Fj:s i Falkenberg är mycket trevliga och håller vad de lovar, vi är tre vänner som bytt husbil där i mars månad.

Kjelle

F

F.d. 50069

Guest

Hej. Vi har gjort ett par affärer med = Husbilslandet - Knaus husbilar

Trevligt bemötande och bra skick på bilarna (iaf i vårt tycke)
Vi bor i mjölby så ni tjänar ju ytterligare ett par mil + att ni har ett par härliga rastplatser vid Laxsjöarna innan Laxå:D

Lycka till
Anders

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, om vi håller oss till er rutt nummer två så tycker jag nog som Anders att ni skall hålla till vänster straxt före Askersund och åka till Husbilslandet lite söder om Kristinehmn för dom brukar ha många rätt skapliga bilar. När ni sedan fortsätter norr mot Örebro så ligger Nordic husbilar i Kristinehamns södra industriområde, och om inte annat så har de för det mesta rätt många beg. Nordicbilar (om det är en beg. ni är ute efter?). I Örebro finns det flera husbilsfirmor. De två största är nog dels Östgöta camping gruppens affär i Örebro på höger sida om E18/E20 när man kommer söderifrån (lite svår att hitta). Och så Hymercenter som brukar ha massor med bilar, de ligger på väg 50 mot Falund i utkanten av Örebro. I Norrköping så finns Dag's husvagnar som också brukar ha några både nya och beg. bilar till salu. Linköping har dött ut sedan Kurts husvagnar gick i k.k. tror jag, men det är fortfarande öppet ibland och det finns lite bilar kvar (med lite för hög prislapp) men kanske prutbart.... Sist i rutten blir väl Östgöta camping i Mantorp, men det känner ni säkert redan till.
Det kanske borde räcka för att fylla er dagstur :D.

Lycka till önskar JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 52918

Guest

Bengt i Örkelljunga är inte helt fel, eller Hymer i Ängelholm,trevliga,kompetenta försäljare som alltid ger oss den tid man behöver för att känna,att man köper och väljer rätt husbil,som man har tänkt sig,och man känner sig alltid nöjd med sitt köp hos dessa företag.
Med vänliga häsningar
Ingrid o Stig
Helsingborg:yes:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Håller med Bernt att Codat Husbilar är värt ett besök//Tommy

Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

pr,husbilar i sollebrunn mellan borås o trollhättan min fjärde bil bra bemötande mvh håkan,britt
:):wink:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Tackar. Antalet svar tills nu är ju över all förväntan. :)

Om det är någon handlare ni rekomenderar oss att undvika, så kan ju det vara bra att veta med.

Toppen