• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på Husbil?

F

F.d. 7529

Guest
Hej!

Som total nybörjare i den här husbilsvärlden så har jag tagit på mig att utforska marknaden lite för en eventuell säljar-farkost till företaget. Det vi vill ha är en relativt liten och smidig husbil, gärna med garage eller i alla fall bra möjlighet att förvara en del bagage. Den får bör vara någorlunda vinterduglig och av ny eller nyare begagnad modell. Priset är väl så klart av vikt men så är även andrahandsvärdet. Säg runt halvmiljon som övre gräns. Har ni några förslag?

PS. det är nog så att det 95% av tiden kommer bara vara en person som åker i bilen.
 
Senast redigerad av en moderator:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Tips på Husbil?

Om söker på Husbilsklubben.se kan du fina flera trådar som behandlar detta ämne.

Kurt
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Hej Robert, om du ringer mig på 08-560 331 62 eller 070-347 41 42 så kan du få ett förslag. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Robert, har du kollat på ADRIAS nya modell av Fiatbaserade kompakten.

Heter nog ADRIA Twin. Dubbelsängen går att fälla upp så man får ett långt lastutrymme, genom de dubbla bakdörrarna.

Finns liknande under andra namn oxå. Pössl, mfl

Vi hade en sån tidigare, som vi tyckte var oerhört praktisk genom att man kunde lasta plankor o allt möjligt, som i en skåpbil.

Ett hjul i varje hörn - inget sladdrigt överhäng - låg dieselförbrukning o varm på vintern.

ds
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Hoppas det löser sig för dig, om det är någonstans du får svar så är det här!
PM:a HymerAnders, han har lite erfarenhet av köp från Tyskland!
Är ju lite billigare där än vad det är i Sverige tyvärr!
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Hejsan Robert. Du kan ju om du vill titta över till mej på Norra vägen i Halmstad och
titta på min bil och samtidigt få lite information.
 
F

F.d. 6586

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Finns en superrymlig och kompakt (bara 5.45 m lång) Hymer visningsbil Årsmodel 2004 till salu på firma i GBG. (Säljs som ny med Garanti tror jag) Endast två bältade platser men Sovplats för 4 pers. Vill du veta mer så hojta till.
 
F

F.d. 7529

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Tack för alla vänliga svar!

Kollar fortfarande runt en hel del, tar ett tag att smälta allt. Vad tycker Ni om en Solifer 6700? Hur är driftsäkerheten på en så pass gammal bil? Går det att få tag på delar?
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Hej skall du ha bilen i firman "säljar-farkost"

Såg en tråd för ett tag sedan där någon skulle ha bilen i firman men det blev hemskt dyrt.
Någon som vet bättre än jag??


Gurra
 
F

F.d. 7529

Guest
Sv: Tips på Husbil?

Kan tänka mig att om man inte har någon annan bil som tjänstebil utan åker på att betala förmånsvärde för en ny husbil så blir det nog ruggigt dyrt. Kommer ju ganska lätt över 7,5 basbelopp på en ny husbil och däröver drar det ju iväg ordentligt med förmånsvärdet.
 
Toppen