• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips om tillbehörsbutik i norra Tyskland?

F

F.d. 50421

Guest
God kväll allesammans,:spinny:

Då vi inom snar framtid rullar söderut under undrar jag om ni kunde ge tips på bra välsorterade butiker i norra Tyskland som säljer tillbehör till HB.

Vi kommer också att mellanlanda i bla. Heiligenhafen och tar tacksamt emot tips om bra ställplatser där samt under vår resa mellan Berlin och Regensburg.

Hur är det med ställplatsernas öppettider i Tyskland.

Tacksam för assistans

MVH//Skywave

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tips om tillbehörsbutik i norra Tyskland?

Har för mig att det fanns en Fritz Berger norr om Lubeck nånstans, men jag var besviken, det fanns inte så mycket i affären...

Elisyl

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2025

Tänker ni stanna i Heiligenhafen för att "gränshandla"eller av annan anledning? Vi tycker det är trevligare i Burg. (Ca: en halvmil från Puttgarden.) Där finns Fleggards och Calles m fl. affärer för proviantering, dessa ligger vid stadens infart. Bortom Calles och Aldi ligger en tillbehörsaffär.
Vi brukar övernatta på den centralt belägna parkeringsplatsen bakom huvudgatan, Parkplatz ost tror jag den heter. Det kostar 10 euro per natt från klockan 21 till 08. Dagtid kostar det upp till 5 euro för heldag från klockan 10. Toa är enda servicen. Dit kan man komma vilken tid på dygnet som helst. Betalar gör man i en automat.
På huvudgatan finns bl a bagerier, sport- och klädesaffärer samt flera trevliga restauranger. På onsdag förmiddag är det marknad på torget.

F

F.d. 50421

Guest

Tack för alla tips,

Vi kommer väl att stanna i Burg för proviantering för vidare upptäcktsfärd söderut:)

MVH//

Skywave

F

F.d. 55519

Guest

Er det noen som har erfaring med prisnivå og vartilgang hos utstyrsgiganten Obelink megastore i Nederland?

H

Husbilgolf

Guest

Det finns en utstyrsbutik i Weyhe Dreye rätt söder om Bremen med ställplatz och ett enormt utbud på prylar och allt för camping. Har varit där ett par gånger!

J

Jarn

Guest

Håller med om att den tillbehörsfirman Dreye är stor och välsorterad med bra priser. Tyvärr en mycket dålig hemsida.

Observera att under vintern är där stängt måndagar o tisdagar.

Som bonus ligger det en Fritz Berger strax intill.

Här ser du hur du hittar dit, strax utanför Bremen:
Freizeitwelt Dreye - So gelangen Sie zu uns

F

F.d. 55519

Guest

Det finns en utstyrsbutik i Weyhe Dreye rätt söder om Bremen med ställplatz och ett enormt utbud på prylar och allt för camping. Har varit där ett par gånger!

Takk, det er også en Fritz Berger butikk der;)

F

F.d. 55397

Guest

Er det noen som har erfaring med prisnivå og vartilgang hos utstyrsgiganten Obelink megastore i Nederland?

till och med med Svenska pesetas så är det mycket prisvärt och framförallt väldigt stort utbud. Själv funderar jag mest på varför man har husvagnsutställingen på plan 2....

Finns både reservdelar, tillbehör och annat man inte hade en aning om att man behövde, allt anpassat för campinglivet....

Goda schnitzlar vid campingen en bit bort, ScnitzelAntoon tror jag det hette.

Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Obelink, där kan man strosa omkring ungefär som på IKEA. Matsal i mitten och massor av prylar att känna på. Det känns som att dom har bra priser, men väl på plats så har man inte tillräckligt att jämföra med.
Campingen - Het Winkel - kanske, men det finns nån mer.

F

F.d. 55397

Guest

Håller med om att den tillbehörsfirman Dreye är stor och välsorterad med bra priser. Tyvärr en mycket dålig hemsida.

Observera att under vintern är där stängt måndagar o tisdagar.

Som bonus ligger det en Fritz Berger strax intill.

Här ser du hur du hittar dit, strax utanför Bremen:
Freizeitwelt Dreye - So gelangen Sie zu uns

Mindre än Obelik men stort sortiment på de bitar som utgör en husbil + tbh. Lite mer NetOnNet känlsa med lagerhyllor.

F

F.d. 58663

Guest

i Lensah ligger en välsorterad husbilsfirma,har även väl fungerande verkstad. Svensk/skandinavien talande personal,Ostsaee campingpartner.

Toppen