• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips om smultronställen i skåne

F

F.d. 25034

Guest
Planerar att ägna en vecka åt att utforska Skånes kust från Båstad till Helsingborg....vore tacksam för några tips på smultronställen och trevliga ställplatser. Tack på förhand!
Hans-Lennart

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Tips om smultronställen i skåne

En trevlig ställplats finns i hamnen i Höganäs, gräsmatta och med offentlig toalett intill småbåtshamnen. Det kostar ingenting att stå där.
N 56 11 59,5 E 12 32 46,7

Rekommenderas att käka ett räktråg på restaurang Bryggan intill småbåtshamnen, det är inte gratis men väldigt fräscht o gott.
Finns en restaurang till som heter Kajkanten som även den har en icke föraktlig räkmacka och så har dom Newcastle Brown Ale på fat, mmmmmmm.

Ligger ett gammalt cafe Kakboden vid Sundstorget bara några hundra meter från hamnen som har goda kakor, sallader och mycket god hemgjord glass.
När ni ser Giraffen är ni nästan framme.
N 56 12 05,8 E 12 33 02,5

Mycket nöje

F

F.d. 5322

Guest

Hej i natten..Av Lasse & Mia är det Mia här. Damen i huset med andra ord...jag tycker att ni börjar i Arild och följ kusten upp till Båstad. Var lite modiga absolut kanonfina ställen att stå på För mig är havsutsikt viktigt..skog har vi hemma.:yes: Sen tar ni och sneddar in i landet tar väg 126 mot Alvesta och grillen och ställplats är fix och färdiga. Skämt och sidor, hela kustvägen är FANTASTIK..upplev.
Knus knus Mia...

F

F.d. 50064

Guest

Hej på er
Rekommenderar Mölle ,Höganäs

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Hela kustvägen från Brösarp till Skanör. Massor av hamnar och badplatser. Välj själv. ca 15 mil

F

F.d. 25034

Guest

Tack för tipsen!! Förstår att vi har en toppenvecka att se fram emot!
Hans-Lennart

F

F.d. 29925

Guest

Vill man verkligen bli överraskat av Skåne är nog Skäralid den rätta platsen.;)

F

F.d. 50005

Guest

En resa Odensjön-Nackarps dal-Skäralid-Kopparhatten-Ljungbyhed-Klåveröd-Stenestad och sen ner från åsen norrut mot Klippan är en fantastisk Skåneresa.
Man tror inte att man är i det "platta Skåne".

Toppen