• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips om husbil

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er!
Vore tacksam för bra tips på bra husbil för nybörjare vad ska man satsa på o vad är bra/dåligt
Mvh Frank 59

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Tips om husbil

Hej Frank 59, och välkommen till sidan!
Det var ingen enkel fråga du hade. Det är lite svårt att svar på den när man inte vet hur du tänkt använda bilen, hur många ni är, hur mycket den får kosta mm mm.
Börja med att titta runt bland husbilsförsäljare, finns en hel del inte långt från Gbg. Passa även på att åka på Elmiamässan nu i september. När ni sedan tror att ni vet vad ni vill ha, hyr en bil och prova er fram. Det blir nog det billigaste sättet att komma på att man tänkt fel!!
Lycka till hälsar Thomas & Lena

F

F.d. 52938

Guest

:yes:Har haft husvagn förr ,det va inget för oss. Vi är två kanske får vi barnen med oss. Prislapp runt 150.000 En turbodisel är vad jag har hört att rekomendera sant?
Frank 59

Senast redigerad av en moderator:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hej!
Plats för två vuxna & två?? barn. Börja att titta på Bytbil.com - bil bilar beg bil eller Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad. Där kan ni lägga in lite olika
sökparametrar som pris mil mm.:yes:
Sen tror jag nog att en turbodiesel är det bästa. En diesel utan turbo kan nog bli lite trött, och en bensinbil blir nog VÄLDIGT törstig=dyr!:twitcy:
Det är bara att titta runt och fundera. Lycka till!:wub:
/Thomas

Toppen