• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips o råd ang. Burstner T-680/MB 316cdi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tarra12

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12600
Medlemskap
2025
Hej !
Vi är nya husbilsägare sedan ett år och funderar nu på att byta till en Burstner T-680 -06 på MB chassi med 316cdi manuell och 3500mil på mätaren. Den är nyintagen av firman från Frankrike.
Är tacksam för råd och erfarenheter ang detta köp. Undrar även vad förbrukningen på landsväg kan ligga på.

mvh till alla trevliga medlemmar som verkar finnas här i klubben
från nya medlemmarna M&M :)

Tarra12

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12600
Medlemskap
2025
Sv: Tips o råd ang. Burstner T-680/MB 316cdi

Tack! det var 460kg enl. dom franska papperen. Dom har inte besiktat den ännu

C

Clinton

Guest

Kul med en fin bil som burstner är.
Köpte våran 06 är en 316cdi går helt underbart.
Inte ett fel på bilen fast den är importerad.
tror den snart gått 11000 mil. när vi blev tvungen att köpa större.
Så köpte mor å far bilen. å den drar ca 0,90l/m
Hör gärna av er om ni undrar något.

Tarra12

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12600
Medlemskap
2025

Tack Clinton!

Inte omöjligt att vi tar dig på ordet om det blir av med köpet i veckan och några frågor uppstår.

mvh M&M

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Hej !
Vi är nya husbilsägare sedan ett år och funderar nu på att byta till en Burstner T-680 -06 på MB chassi med 316cdi manuell och 3500mil på mätaren. Den är nyintagen av firman från Frankrike.
Är tacksam för råd och erfarenheter ang detta köp. Undrar även vad förbrukningen på landsväg kan ligga på.

mvh till alla trevliga medlemmar som verkar finnas här i klubben
från nya medlemmarna M&M :)

Jag tror den är lite törstigare än Fiats motor. Jag har en likadan bil med samma motor men av skåpmodell och den vill ha 1,15-1,2 L/mil vid sparsam körning då är bilen olastad och väger ca 2,500 kg.
Det som är fördel med MB är att den är bakhjulsdriven.

JOE

Göran & Marie

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2025

Vi har en Adria 316CDI -04 med mycket utrustning vilket betyder 3500kg för det mesta.
Vi åker på 1 liter per mil och då kör vi 90 till 110km på stora vägarna om skyltarna tillåter detta.
Vi åkte i alperna förra sommaren och det påverkade förbrukningen knappt märkbart fast vi åkte mycket branta och höga vägar.
Bilen är mycket stadig och och pigg i motorn.
Jag pratade med MB lastbilar innan vi köpte bilen och frågade om kamremsbyte och om det var något annat att tänka på.
Fick till svar att det är kamkedja i bilen jag frågade om så det var bara att köra och serva.
P.S. Det finns vissa som hävdar att kupeljudet är högre i MB än Fiat men jag har ingen erfarenhet av Fiat
Min erfarenhet av 3 år och 3500 mil är att MB är kvalite.

Lycka till

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Hej!
Vi har också en Burstner 680 med MB chassi. Vi är mycket nöjda med bilen, har kört långresor till Italien, Tyskland utan problem. Den drar mellan 0,9 -1 l per mil och är mycket motorstark. Vi har kompletterat vår bil med luftfjädring bak som gjorde bilen styvare i sidled.

Mvh Bilgrun

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen