• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips husbil till familj sommar och vinter?

F

F.d. 10778

Guest
Funderar på att "gradera upp oss" från husvagn till husbil. Tacksamma för tips vad vi ska kika på i husbilsdjungeln....
Vi vet att vi vill ha:
-Plats för 4 utan problem, helst med möjlighet att få in ytterligare två både i transport och säng, men det kanske man bara kan drömma om?
-En vagn som funkar även på vintern.
-Bra förvaring för skidor och pjäxor vintertid, cyklar mm sommartid
-Hög säkerhet, även för passagerare.
Nån som vet nån passande bil :)
:confused:
Tacksam för alla svar och reflektioner...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tips husbil till familj sommar och vinter?

Tja, det låter ju som en Burstner Argos skulle passa er, kolla i "Visa Min Husbil" under min avatar...

6 bältade platser, 7 sängplatser, gigantiskt garage + dubbelgolv (= förvaring under hela golvet), vattenburen värme (=varma golv eftersom värmen ligger i dubbelgolvet), skjutdörr mellan förarhytt och bodel = minimerar kallras från hytt, stor separat toa, separat dusch = ingen trängsel...

Senast ändrad:

Juhani & Leila

HBK Medlem
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2025

Vi har nu haft vår stora Bürstner Argos 747-2 under tre månader och "kört in" oss på bilen. Mycket bra utrymmen och gott om förvaringsplats. Rekommenderas, fyller alla era krav.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Tänkte också föreslå Bürstner Argos 747-2.

Står en nere i Tyskland hos samma handlare (se länk ovan) som jag ska ner till i Oktober för att hämta våran Chausson.

589.000 med dagens kurs för en 747-2 2012:a........ :wideeyed:

Peter :)

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Hej. vi kan också instämma med inläggen ovanför. Vi har haft vår bil sedan november, och det känns helt rätt. Nu på semestern (2 veckor) var vi fyra vuxna och en tonåring det gick alldeles utmärkt. Vi kör både vinter och sommar.
Hoppas ni hitta det ni behöver!
Vänligen Helene

F

F.d. 26242

Guest

Kolla även på en Adria 660 sp (som jag har) visserligen bara 4 åkande men 6 sovplatser.
Luftburen värme, har bott i den i -15 och +25 (ac i bodel) utan problem.

Senast redigerad av en moderator:
C

cheetah1

Guest

Har aldrig sett en Argos i verkligheten, men det låter ju onekligen som om det vore nåt för er... Har alla som ska köra körkort tagna efter 97 (var det väl?)?

J

Jimbo

Guest

En viktig del i frågeställningen är ju i vilken prisklass ni avser köpa husbil i.

Mvh
/J

Toppen