• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

tips biltransport

F

F.d. 25038

Guest
Hej har i ett svagt ögonblick lovat en att transportera hem husbilen från södra frankrike (marseilles) till göteborg ok har i sanningens namn inte vart i danmark än med husbil (ska bli ändring på de lovar) så tar tacksamt emot tips typ vettigaste vägen broar eller färja
har tyvärr inte så mycke tid på mej att få hem bilen så det får inte bli för mycket av turist koll (får bli en annan gång)samt hur göra med vägavgifter kort eller kontanter all tips välkomnas vill ju gärna få med hela bilen hem kanske nattkörning eller färja rödby puttgarten färja stena gbg går bort för dyr;)

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: tips biltransport

Det är väl vägmässigt köra raka vägen till Grenå och färja över till Varberg för den är ju billigare än Fredrikshamn/Göteborg .

Mycket bra och prisvärt förslag. Navigator ej avgiftsvägar i Frankrike , motorvägar i
Tyskland och Danmark. Passera Luxemburg om du vill passa på att tanka billigt.

F

F.d. 25038

Guest

Hej vad kostar motorväg frankrike kontr ev tidsvinst nån som har koll samt ungerfär sträcka marsaille -grenå samt och tidsmässigt måste nämligen räkna med flyg ned samt ungefärlig tid för transport utan några överraskningar å inte gasen i botten för ev ledighetansökan 3 dar eller hel vecka ?

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

I Tyskland är det lastbilsförbud lör-sön, jag tror det gäller i frankrike också nu på sommaren. Ett tips som jag sett att många danskar med husvagn gör, de drar ned rullgardinen vid 20-tiden och kör iväg vid 5-tiden på morgonen vilket vi gjort ibland när vi skall köra på, trafiken på autobahn brukar komma på vid 9-tiden.
I Frankrike brukar vi ta lunch före 12 och försöka köra på mellan 13-15 på vägarna utanför motorvägarna, då tar ju alla fransmän lunch.

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej på er Marstrandsbor!

Sätt er vid köksbordet, ta fram GPS:en eller använd Google maps skriv in hem ort och där H-bilen finns. Så får du ett förslag att ut gå från. Gör du sen som Benndix föreslår, så kan det inte bli bättre.

Hälsningar Bill & Ann-Britt, å lycka till :yes::wub:

Å du, köp eventuell färjebiljett här hemma. På nätet alltså, du sparar ett par kronor.

Senast ändrad:
T

Toby12

Guest

Ett tips är reseplanering på www.viamichelin.com där man kan välja en stor mängd olika alternativ för resväg och färdsätt och där man även får en uppskattad kostnad för vägtullar.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

I Tyskland är det lastbilsförbud lör-sön, jag tror det gäller i frankrike också nu på sommaren. Ett tips som jag sett att många danskar med husvagn gör, de drar ned rullgardinen vid 20-tiden och kör iväg vid 5-tiden på morgonen vilket vi gjort ibland när vi skall köra på, trafiken på autobahn brukar komma på vid 9-tiden.
I Frankrike brukar vi ta lunch före 12 och försöka köra på mellan 13-15 på vägarna utanför motorvägarna, då tar ju alla fransmän lunch.
Nja, detta gäller Tyskland:
Klipp ur aktuell trafiksida.
Europeiska motorvgar - Bila i Europa.se
---------
Tips!
Lastbilar får ej köra på Autobahn...
Lördagar: Mellan den 1 juli och 31 augusti mellan klockan 07.00 och 20.00
Söndagar: Året runt mellan kl. 00:00-22:00, gäller även helgdagar
Notera att förbudet gäller lastbilar över 7,5 ton, undantag finns som kylvaror etc.

Toppen