• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips önskas på adventskalender-presenter

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vill ha lite tips på vad man kan köpa och slå in till barnens adventskalender. Det är 48 små paket som ska vara klara innan den 1.a dec, häften till en 8-årig flicka, hälften till en 6-årig pojke
Det skall inte vara så dyrt, och inga stora grejer, för det tar för mycket plats. Kan man hitta nåt under tian är det jättebra, obs inget godis!

Hittills har jag kommit på:

studsboll
smurfar som jag köpt på tradera
suddgummi
klistermärken (tråkigt enl. barnen...:oops:)

Fler tips? Kanske nån mer som kommer att ha nytta av detta...

/Annette

H

hianders

Guest
Sv: Tips önskas på adventskalender-presenter

Hej Ludde! När mina "barn" var små så gjorde jag 72 paket (3 barn) och jag hade allt ifrån godisbitar (lö o sön) till lite av varje som du föreslagit. Varför inte lego några dagar som sen skall bli en figur. Delar av sångtexter som sen blir en visa/vers. Pärlor som sen blir ett armband. Bokmärken. Små lätta recept, ex vis på knäck, negerbollar el dyl. Ballonger. På julafton något extra fint, ett smycke kanske (halskedja).

Lycka till!!

fru hianders/Inger

som kanske gör sådana kalendrar till barnbarnen nästa år.

H

hianders

Guest

Det var så lite!! Istället för godis kan du ju ta hälsokost"godis" = torkad papaya, bananer etc. Kanske små strumport kan passa också.

Man kan ju lägga i en ledtråd till den lucka som innehåller ex vis nästa legobit, armbandsbit el dyl.

Nästan så man blir lite sugen att direkt tillverka adventskalendrar till barnbarnen men vi har så mycket annat just nu att tiden inte medger detta. När jag höll på med detta så hade jag adventskalendrarna i form av en gran och en tomte samt en kälke (i filt uppklistrade på säckväv) med små ringar på som man knöt fast de små paketen i. Det blev som en tavla på väggen.

Kram
Inger
:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53197

Guest

Jag sitter i samma båt... Vi får se vad det blir, men det är så svårt att hitta till 9 resp 11-åringar. (tips till 11-årig kille önskas desperat!)

Jag har hittat lite idéer här och där på nätet:
reflex
pepparkaksformar
fin tandborste
lypsyl
guldtia
pussel (uppdelat i olika paket)
sockar
serietidning
hårspännen
julpynt
badkulor
fingervantar
sudd
pennor
badkritor
klistermärken
smörgåskrassefrön
talgbollar
pysselmaterial
änglaspel
granpynt
pepparkakshus
kalenderljus
CD
film
dockskåpsmöbler
ficklampa
Pet shop
småbilar
"presentkort" eller material till en aktivitet som ska göras den dagen (baka pepparkakor, göra marsipangodis, koka knäck osv)

Hoppas att listan hjälpte!
/Jessika

F

F.d. 29841

Guest

Hej LUDDE
Sänder dig några reflex brickor på måndag, från GS Tampongtryck
/Vidhem

F

F.d. 8470

Guest

Jeg sier også tusen takk for mange tips. Jeg har 120 pakker å fikse. Har sydd 5 strømper med 24 forskjellige motiv og 24 ringer å henge tingene i. Neste år blir det en til. På julaften legger jeg pakken nede i strømpene for den er som regel litt større enn de andre.
Jeg har godteri lørdag/søndag. Jeg har også kjøpt miniporsjoner med leverpostei, syltetøy og bitte små tuber med kaviar. Kjøper også små tuber med tannkrem. Lego,hårstrikker er bankers. Kjøpte masse nede i Spania i kinabutikken.

Hilsen Solveig :yes:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej LUDDE
Sänder dig några reflex brickor på måndag, från GS Tampongtryck
/Vidhem

Hej Vidhem och tackar för försändelsen, den låg i brevlådan idag. Lego och reflexer är alltid uppskattat!:yes:

Som tack ska jag bjuda dig på en öl nästa gång vi har Argosträff, som du sen tidigare har en inbjudan till. Ett gyllene tillfälle att se hur bra tysken är på att bygga fina åretruntbilar!:D

/Ludde

F

F.d. 53012

Guest

Finns olika smådjur i leksaksaffärerna hund katt gås igelkott mm mm tillverkas av en tysk firma som heter Schleich. Hästar hundar giraff flodhäst ja kort sagt mycket olika djur och många arter av hundar pudel schäfer collie mm. Storlek ca 2-3 cm i storlek

F

F.d. 29841

Guest

hej LUDDE
Du är rolig du.
Jag klär man in HB:n i en samma,VINTERKAPPOR då funkar även äggskal.
Ha de tills vi ses.
/Vidhem

F

F.d. 52945

Guest

hej LUDDE
Du är rolig du.
Jag klär man in HB:n i en samma,VINTERKAPPOR då funkar även äggskal.
Ha de tills vi ses.
/Vidhem

Förlåt Vidhem, nu måste jag svara igen på dina "citat"..
Ja, du behöver inte klä in din "Nordic" med vinter skydd, för att du stänger ute hela den fina förarhytten med dess möjligheter att umgås med dörrar eller luckor..hur kul är det att öppna dessa "skydd" en vinterdag när man skall iväg med bilen..det måste ju vara som ett jädrans kylskåp som tar evigheter att få varmt!!!:D:D:D:D:D
Kanske du har dieselvärmare i bilen....men varför har man då dessa "fort knox" vinterdörrar till förarhytten????;)

P.s jag har oxå lovat dej en bira när du tittar ner

Pilot:)

F

F.d. 29841

Guest

Hej Pilot
Jag tror jag MÅSTE köpa ett VINTERTÄCKE så jag slipper sticka ut.
Det är svårt att vara en HERMILIN bland ER andra.
Tackar för biran.
Kommer till ÅBY då Kungapokalen körs.
Ha de till dess, ah fan Vi hörs NOG innan dess.
/Vidhem

F

F.d. 52945

Guest

Hej Pilot
Jag tror jag MÅSTE köpa ett VINTERTÄCKE så jag slipper sticka ut.
Det är svårt att vara en HERMILIN bland ER andra.
Tackar för biran.
Kommer till ÅBY då Kungapokalen körs.
Ha de till dess, ah fan Vi hörs NOG innan dess.
/Vidhem

Ha,ha,ha du e ju bara för rolig Vidhem, Klippan ligger i Skåne och ingen annanstans!
Men som sagt, när du kommer ner (Klippan finns på din gps) så hör av dig så vi kan prata
ställplatser, vinterbilar m.m och som jag sagt tidigare så bjussar jag på bira med!:):D;)

Mvh, Pilot

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Finns olika smådjur i leksaksaffärerna hund katt gås igelkott mm mm tillverkas av en tysk firma som heter Schleich. Hästar hundar giraff flodhäst ja kort sagt mycket olika djur och många arter av hundar pudel schäfer collie mm. Storlek ca 2-3 cm i storlek
Dom är fina Schleigh men svindyra tyvärr...

F

F.d. 55379

Guest

höll på att smälla av när jag fick hem ett reklamblad där dom säljer adventskalender som innehåller smink!!!
Låt barn vara barn
Conny

F

F.d. 29841

Guest

hej Piloten
Ja det blev fel, tänkte på TRAV.
Ja vet ju var KLIPPAN ligger den tillhör väl POLEN. för det är väl bara NordPolacker i skåne.
OBS ingen POSLK bira bara.
/Vidhem

Toppen