• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips önskas husbilar med taksäng och långbäddar

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027
Hej
Min fru och jag är överens, vi behöver en ny bil...vi gillar den gamla som är vår första husbil en adriatik 576 dk 2007:a
Men, vi har idag en bil med våningssäng och alkov, vi har nu kommit fram till att en bil med badrummet längst bak, (låga) enkelsängar framför och en taksäng vore det ultimata för oss då vi vill ha en så öppen planlösning som möjligt

Nu till problemet, vi har inte råd att lägga 800000:- på en helintrgrrrad bil utan vårt maxpris är ca 600000:-
Vi har hittat en del modeller som har långbäddar ochbbadrumslen klart men inte med taksäng (förutom helintegrerade)

Finns det ? Ge gärna förslag på bilar som passar, kallas denna planlösning något särskilt?

Tanken är att barnen får enkelsängarna och vi tar den nedsänkbara sängen. Då kan sängarna även användas till lekutrymme.

Tacksam för svar
/Micke med familj

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027
Sv: Tips önskas husbilar med taksäng och långbäddar

Hej och tack för ett snabbt svar!

Ja den bilen verkar faktiskt ha allt vi vill ha!!! Helt otroligt..tyckte jag varit inne på McLouis sortimentet, men denna hade jag nog helt missat!

ser ju klart trevlig ut, får försöka ta mig över till fastlandet för att kika på en live !!

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Gokväll
Prova att kolla in McLouis Mc¤75, har precis en sådan lösning.

Autohallen Husbilar AB - Husbilar från McLouis och Knaus - Start

ha de,,,,,,,,,,,,:spinny:
ps. välkommen sedan till vår märkesklubb

Hej

Du menar väl Mc 4 75 - en kanonfin bil och planlösning.
Ett tips köp den med ett 40 H chassi och en 3,0 l motor då blir det väldigt bekvämt att köra och ingen risk för överlast.

Stellplatz :D

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Efter enormt mycket letande har vi insett att det inte går att få allt det vi söker till det priset.

Om man istället säger att vi har följande önskemål, vart landar man då?

• Badrum längst bak.
  • Långbäddad (en på varje sida) i anslutning till badrum.
  • L-soffa

Vi kan alltså tänka oss att fortsätta sova i alkov, men helst en något rymligare sådan (frun får cellskräck i vår ;D)

Vi har också sett en del modeller med långbäddar i alkoven, det kan ju vara ett alternativ när barnen börjar bli större.

Vi är otroligt tacksamma för förslag. Vi har luskammat nätet, kataloger osv.

F

F.d. 53236

Guest

Hej.

Bürstner Nexxo har en sådan lösning.
Även Kabe har liknande, men är nog lite dyrare.
Tittade själv på en Nexxo, men det blev en Solano 729 istället, skall hämta den om en vecka.
Lycka till med husbilsköpet.

Mvh
Anders

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

hej.
600000Kr är mycke pengar. ca 65000€. Kolla på mobile.de, suchen, reisemobile,
Klicka för integrerte. välj bis preice, 60000E och fastbädd , hur tung, lång osv.
Du får en en nästan ny bil för den slanten. massor att välja på. hittar du det som passar
sök samma bil i Sverige,

Jägarn:)

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Da får man leta under 40 - 45000 Euro.Husk Svensk Moms + Tull kommer
i tillegg til prisen

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Tull blir det ingen till Sverige och om bilen gått mer än 600 mil och är äldre 6 månader så blir det tysk moms.

K

k.skoog

Guest

Hej!
Kolla på TEC Lift 682 mycket bil för pengen. kolla med HusvagnSvensson ring Joel0510-22270 vi har mycket goda erfarenheter av dessa bilar och bemötande.
Lycka till
Krister

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll.
Idag såg jag att det finns en McLouis 575 i våra annonser. En sådan var vi på väg att köpa, men fann ingen, så det blev en McLouis 650. Kolla in 575,an. Kanonbil

ha de...................:spinny:

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

vi har nu kommit fram till att en bil med badrummet längst bak, (låga) enkelsängar framför och en taksäng vore det ultimata för oss

Elnagh T-Loft 531 är exakt så. Vi letar också efter en liknande lösning med enkelsängar till barnen och taksäng till oss själva.

F

F.d. 16318

Guest

Vi bytte in vår Pilote Exploatuer. Den var utrustad precis som din beskrivning. Badrum längst bak, längsgående sängar samt dubbelsäng i taket. Nackdelen med denna lösning (enligt oss) är att det inte finns stort garage i bak. Ps. den är 7.33 lång Ds.

Mvh

Rebo

Toppen