• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillförlitlig, hållbar, snygg, m m backkamera

F

Flow

Guest
Billigt kan ju vara bra, och de diskussionerna vimlar det om på forumet. Dock finns säkert fler än undertecknad som är beredda att betala mer istället för mindre för vissa produkter, såsom eftermonterad backkamera. Tips och erfarenheter mottages tacksamt, också om mervärde i form av funktionalitet, hållbarhet, utförande, estetik, m m som kan motivera ett högre pris.
 
F

Flow

Guest
Sv: Tillförlitlig, hållbar, snygg, m m backkamera

Det finns ju både modell 790 och 794 från Waeco, och det skiljer ett par hundringar i pris dem emellan. Den förra är att föredra då den har värme i kameran.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Tillförlitlig, hållbar, snygg, m m backkamera

Nja, RVS 794 har ersatt RVS 790 som jag förstått det, och är likvärdig eller bättre på alla punkter i specen. RVS 790 funkar i temperaturer ner till -20 grader Celsius medan RVS 794 garanteras funktion ända ner till -30 grader.
 
Senast ändrad:
F

Flow

Guest
Sv: Tillförlitlig, hållbar, snygg, m m backkamera

Nja, RVS 794 har ersatt RVS 790 som jag förstått det, och är likvärdig eller bättre på alla punkter i specen. RVS 790 funkar i temperaturer ner till -20 grader Celsius medan RVS 794 garanteras funktion ända ner till -30 grader.

Jodå. Enligt Waecos tekniska expert som jag talat med. Båda modellerna säljs fortfarande och skillnaderna är i kamerans uppvärmning (790 har detta) samt en mindre skillnad i vindvikelobjektivet för ena kameran.
 
Toppen